DERS ADI

: Pratik Çalışma II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYK 2042 Pratik Çalışma II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ NEDA İSMAİL ATAR

Dersi Alan Birimler

Heykel

Dersin Amacı

Heykeltıraşlığın temel konularından biri olan figür uygulamaları yapılarak öğrencilerin bu konuda deneyimlerini artırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modelleme sürecini her aşamasıyla uygulayabilmesi
2   Figüratif heykelde üç boyutlu temel biçimlendirme ilkelerini kavrayabilmesi
3   Figüratif heykele dair sorunları analiz edip çözümleyebilmesi
4   Düzenli ve sistemli çalışma alışkanlığını kazanabilmesi
5   Sanatsal bilgisini büst çalışmalarına uyarlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pratik Çalışma 2 nin amacı ve tanımı
2 Canlı Modelden Figür Etüdü ve Uygulamaların izlenmesi
3 Canlı Modelden Figür Etüdü ve Uygulamaların izlenmesi
4 Canlı Modelden Figür Etüdü ve Uygulamaların izlenmesi
5 Canlı Modelden Figür Etüdü, Uygulamaların kalıplanması ve Değerlendirmesi
6 Canlı Modelden Figür Etüdü ve Uygulamaların izlenmesi
7 Canlı Modelden Figür Etüdü ve Uygulamaların izlenmesi
8 Canlı Modelden Figür Etüdü ve Uygulamaların izlenmesi
9 Canlı Modelden Figür Etüdü, Uygulamaların kalıplanması ve Değerlendirmesi
10 Canlı Modelden Figür Etüdü ve Uygulamaların izlenmesi
11 Canlı Modelden Figür Etüdü ve Uygulamaların izlenmesi
12 Canlı Modelden Figür Etüdü ve Uygulamaların izlenmesi
13 Canlı Modelden Figür Etüdü, Uygulamaların kalıplanması ve Değerlendirmesi
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sculpture I-II-III-IV, Taschen, Köln, 1996
Sculpture - Appreaciation Of The Arts /2 L.R. Rogers
MILLS, John, Encyclopedia of Sculpture Techniques, Batsford Press, Londra, 2005
Roman Portraits, Phaidon, Ludwig Goldscheider,2004
Hellenistik Heykel, Homer Kitabevi, R. R. R. Smith
Yunan Heykeli, Arkaik Dönem, Homer Kitabevi, John Boardman, 2013
Yunan Heykeli Klasik Dönem. Homer Kitabevi, John Boardman, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere heykel sanatına dair çeşitli örnekler gösterilerek motivasyon yaratılır
Yapılan modelaj çalışmaları ders sırasında izlenerek öğrenciler yönlendirilir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Atölye ve çalışma düzenine uyum
Uygulamalardaki performans yeterlilik
Ders planına uyum, malzeme ve araç gerecin zamanında edinilmesi
Çalışmaların tamamlanma düzeyi ve süresi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler kendilerine verilen çalışmaları zamanında ve eksiksiz tamamlarlar.
Malzemeyle uygulamalar ders atölyesinde öğrencinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Atölye ve çalışma düzenini bozan davranışlarda disiplin cezası uygulanır.
Her öğrenci yukarıda belirtilen malzeme ve donanımı kendisi edinecektir.
Öğrenciler Her çalışmayı bitiminde fotoğraflayacak dönem sonunda çalışma bilgilerini içeren bir arşiv dosyasında toplayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

neda.atar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 2 10
Sunum Hazırlama 12 3 36
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555315555335
ÖK.255333351555335
ÖK.355535151553535
ÖK.433555531331555
ÖK.55553315553555