DERS ADI

: YABANCI DİL VI (FRANSIZCA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 3006 YABANCI DİL VI (FRANSIZCA) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuvarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. NESİBE MİRZA

Dersi Alan Birimler

Piyano
Korno
Piyano Onarımı & Yapımı (POY)
Kompozisyon
Vurma Çalgılar
Bale Dansçılığı
Flüt
Korno
Trombon
Trompet
Tuba
Vurma Çalgılar
Gitar
Viyola
Viyolonsel
Kompozisyon
Trompet
Tuba
Arp
Fagot
Fagot
Flüt
Trombon
Keman
Klarinet
Obua
Klarinet
Obua
Kontrabas

Dersin Amacı

Öğrencilere günlük ve akademik yaşantılarında kullanabilecekleri Fransızca bilgisi kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin fransızca yazıları okuyabilme becerisi kazanması
2   Öğrencilerin fransızca konuşabilme becerisi kazanması
3   Öğrencilerin fransızca yazma becerileri kazanması
4   Öğrencilerin fransızca anlayabilme becerileri kazanması
5   Öğrencilerin günlük hedef dildeki ifadeleri anlayabilme kullanabilme becerileri kazanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kelime: Özneler, sayılar Dil bilgisi: 1. Grup fiiller, olumlu-olumsuz cümleler, vurgu zamirleri Konuşma&Dinleme: selamlaşma, etre avoir temel fiiller ile cümle yapıları
2 Kelime: Temel fiiller, şimdiki zaman yapıları Dil bilgisi: Şimdiki zaman, temel soru yapıları, belirteçler
3 kelime: günlük hayatta kullanılan temel ifadeler Dil bilgisi: soru yapıları, bileşik belirteç Dinleme: resmi ve günlük konuşma yapıları
4 Kelime: Saatler Dil bilgisi: İyelik sıfatları, on zamirinin kullanım yerleri,
5 Kelime: Il faut (gereklilik kalıpları ile cümle yapıları Dil bilgisi: Emir kipi, ikinci grup fiiller Dinleme : telefon görüşmesi yapıları Okuma: Eve , okuma metni Konuşma: Telefon görüşmesi
6 Dinleme: Bir hikaye: Chenonceau şatosu Okuma: Metin: Ajanda
7 Okuma: Arkadaşlar arası iletişim ( davet, reddetme, kabul etme)
8 pouvoir, vouloir , -e bilmek, -istemek, v.b. kişi zamirleri: beni, seni Dil bilgisi: Emir kipi revizyon, c est- Il est ( bu ) kalıplarıyla cümle yapısı Dinleme: Şehirde yaşam Okuma: Küçük bir hikaye okuması (Bon appétit)
9 Ara sınav
10 Dil bilgisi : geçmiş zaman Dinleme: aile hayatı Okuma: Dükkanlar üzerine bir metin Konuşma: Alış veriş yapma üzerine diyalog kurma
11 Kelime : Varsayımda bulunma kalıpları ve varsayımsal sorulara cevap verme durumları Dilbilgisi:Geçmiş zamanda alışkanlık ve süreklilik durumu
12 Kelime: resmi dilde kullanılan ifadeler (yazışma için)
13 Dil bilgisi: Geçmiş zaman kullanım yerleri
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Extra 1, Extra 2

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gramer, kelime bilgisi, okuma ve dinleme etkinlikleri, iletişimsel yaklaşım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 FN Final
3 BNS FinalSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu AS * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilerin günlük ifadeleri ve basit kullanımları anlayıp kullanabilmeleri
2. Öğrencilerin, karşısındaki kişinin yavaş ve anlaşılır bir biçimde konuşması halinde söylenenleri anlaması
3. Öğrencilerin günlük okuma ödevlerini yapabilmeleri
4. Öğrencilerin temel seviyede soruları anlayıp cevaplandırabilmeleri

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derslerin % 70'ine katılımı zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.523