DERS ADI

: Armoni 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 1010 Armoni 2 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuvarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEHMET GİRGİN

Dersi Alan Birimler

Piyano
Korno
Vurma Çalgılar
Flüt
Korno
Trombon
Trompet
Tuba
Vurma Çalgılar
Gitar
Viyola
Viyolonsel
Trompet
Tuba
Arp
Fagot
Fagot
Flüt
Trombon
Keman
Klarinet
Obua
Klarinet
Obua
Kontrabas

Dersin Amacı

Barok, klasik ve romantik çağ müziklerinin uygu yapısı, durgu yapısı, bu uygu ve durguların müzik cümlesi içindeki işlevlerinin ve uygu bağlanışlarının kavranması yoluyla , müziğin seslendirilmesinde doğru, bilinçli ve anlamlı bir yoruma varılmasının sağlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Soprano partisinin çokseslendirilmesini gerçekleştirebilir;
2   Çeşitli tonlarda, verilen tek sesli bir "Soprano" ezgisinin yalnızca kök durumundaki uygularla, dört partili olarak çokseslendirebilir;
3   Uyguların Birinci Çevirmelerini yapabilir;
4   Çeşitli tonlarda, verilen tek sesli bir "Bas" ezgisinin kök ve birinci çevirme durumundaki uygularla, dört partili olarak çokseslendirebilir;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Soprano partisinin çokseslendirilmesinde yararlı olabilecek bazı ipuçları: Durgu yerleri; yarım durgu, tam durgu, plagal durgu; Eksen sesinin sopranoda takrarı (E-E6-AÇ) veya (E-AÇ-E); sopranoda Yedenin Eksene çıkması (Ç-E) veya (Ç-E6); durgulardan önce AÇ veya AÇ6 gelmesi vb.
2 Çeşitli tonlarda, verilen "Soprano" partisinin çokseslendirilmesi; Prof. S. Akdil- Bu konu ile ilgili çalışma parçaları No 1 ve 2
3 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 3 ve 4
4 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 5 ve 6 (Ödev: No 7)
5 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 8 ve 9 (Ödev No 10)
6 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 11 ve 12
7 Uyguların Çevrilmesi; Uyguların Şifreleri; Birinci Çevirme Uygusu; Kural ve örneklerin incelenmesi; AÇ6 uygusunun önemi ve sağladığı kolaylıklar;
8 Çeşitli tonlarda, verilen "Şifreli Bas" partisinin kök ve birinci çevirme durumundaki uygularla çokseslendirilmesi; Konu ile ilgili Prof. Sayram Akdil'in hazırladığı çalışma parçaları: No 1 ve No 2
9 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 3 ve No 4
10 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 5 ve No 6 (Ödev:No 7)
11 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 8 ve No 9 (Ödev: No 10)
12 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 11 ve No 12
13 Birinci çevirme uygularla soprano partisinin çokseslendirilmesi- Kurallar, açıklamalar, örneklerin incelenmesi, alıştırmalar.
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Theodore Dubois: Traité d'Harmonié
Henry Reber : Traité d'Harmonié
Hendrich Challan :100 Bas et Chant Donneé
A.A.Saygun : Temel Müzik Bilgisi
Sayram Akdil : Armoni Notları
Sayram Akdil : Alıştırma ve Çalışma Parçaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
1- Konunun özelliklerine göre armoni kurallarının açıklanması ve örneklerin incelenmesi;
2- Derste toplu olarak alıştırma niteliğinde çeşitli tonlarda çözümlemeler; (Tartışmalı ve araştırmalı)
3- Derste bireysel çalışma: Çeşitli tonlarda, verilen 8-10 ölçülük soprano partisinin kök durumunda uygular kullanılarak çokseslendirilmesi; yapılan çalışmaların öğretici tarafından denetlenmesi; ortak sorunların sınıfça toplu olarak incelenmesi,tartışılması;
4- Çeşitli tonlarda, verilen bas partisinin kök ve birinci çevirme durumundaki uygularla çokseslendirilmesi; yapılan çalışmaların öğretici tarafından denetlenmesi; ortak sorunların sınıfça toplu olarak incelenmesi, tartışılması;
5- Ödevler: Konular olgunlaştıkça, zaman zaman, sınıfta çalışılanların dışında 8-10 ölçülük yeni parçaların ödev olarak verilmesi; bazan da, sınıftaki çalışmanın zaman yetersizliği yüzünden bitirilememesi durumunda, parçanın ödev olarak bitirilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Yarıyıl sonunda bir ara sınav yapılır. Bu sınavda, o güne kadar yapılmış çalışmaların ışığında, majör veya minör tonda, yalnızca kök durumunda uygularla çözümlenmek üzere, daha önce sınıfta çalışılmamış 8-10 ölçülük bir "Soprano" partisi , bir de kök ve birinci çevirme uygularla çözümlenmek üzere "Şifreli Bas" partisi verilir. Çokseslendirilmesi istenen ezgiler yeni olmakla birlikte, derste işlenmiş olan konuların dışına çıkılmaz.
Öğrencinin derse ilgisi, katkısı, katılımı, konuları kavrama çabası ve günlük çalışmalada gösterdiği başarı "Kanaat" notunu, verilen ödevleri zamanında ve eksiksiz yapması ise "Ödev" notunu oluşturur.

Değerlendirme Kriteri

Dersin Öğrenme Çıktıları'nda belirtilen konuların ne ölçüde kavranıp özümsendiği, değerlendirme kriterini oluşturur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sakdil@deu.edu.tr
Cep: 0532 685 5987

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Perşembe, saat 13.00-14.00 (Önceden randevu alınarak)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Ara sınava hazırlık 1 2 2
Ödev hazırlama 2 1 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12111
ÖK.22111
ÖK.32111
ÖK.42111