DERS ADI

: YABANCI DİL IV (İNGİLİZCE)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 2002 YABANCI DİL IV (İNGİLİZCE) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuvarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MURAT ATA

Dersi Alan Birimler

Piyano
Korno
Piyano Onarımı & Yapımı (POY)
Kompozisyon
Vurma Çalgılar
Bale Dansçılığı
Flüt
Korno
Trombon
Trompet
Tuba
Vurma Çalgılar
Gitar
Viyola
Viyolonsel
Kompozisyon
Trompet
Tuba
Arp
Fagot
Fagot
Flüt
Trombon
Keman
Klarinet
Obua
Klarinet
Obua
Kontrabas
Opera

Dersin Amacı

öğrencilerin hedef dildeki kelime ve dilbilgisi yapılarını anlamaları ve bunları iletişimsel alanlarda kullanmaları amaçlanmıştır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   .hedef dildeki metinleri okuma ve anlama
2   hedef dilde alanlarıyla ilgili kelimeleri öğrenme
3   hedef dili alanlarıyla ilgili konularda kullanabilme
4   hedef dilde alanlarıyla ilgili konusabilme ve yazabilme
5   gerçek yaşamda hedef dili etkin bir biçimde kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kelime bilgisi: seyehat, tatile götürdüğümüz şeyler, nicelik belirten ifadeler Dilbilgisi: gelecekteki düzenlemeler için şimdiki zaman, nicelik sözcükleri, aitlik önadları Ünite 7A- Ünite 7B
2 Kelime bilgisi: gitmek ile ilgili ifadeler, otel sorunları Dilbilgisi: Ünitedeki kalıpların gözden geçirilmesi Dinleme: zayıf şekiller, gözden geçirme Ünite 7C- Ünite 7D
3 Kelime bilgisi: evini tanıtma; akşam yemeğine gitme Dilbilgisi: for, since ve how long ile mişli geçmişte tamamlanmamış fiiller Dinleme: kelime sonlarındaki -t- Ünite 8A- Ünite 8B
4 Kelime bilgisi: seyehat edenlere ipuçları; fiil kalıpları, yer analatan sıfatlar Dilbilgisi: yapmalı, yapmamalı, zorunluk, amaç bildiren to Dinleme: geçmiş zaman kipini anlama Ünite 8C- Ünite 8D
5 Kelime bilgisi: gündelik sorunlar, duyguları analtan sıfatlar ve tanımlar Dilbilgisi: birinci tip koşullu cümleler; when, as soon as, before, after, until cümlecikleri ile gelecek zaman Ünite 9A- Ünite 9B
6 Voc: phrasal verbs Gr: too, too much, too many,( not) enough Ls: fillers. Kelime bilgisi: fiil öbekleri Dilbilgisi: çok, çok fazla, yeterli değil Dinleme: Cümlelerin arsını dolduran anlamsız sözcükler Ünite 9C- Ünite 9D
7 arasınav
8 Kelime bilgisi: sıklıkla edilgen yapıda kullanılan kelimeler anything, someone, none, everywhere, etc. Dilbilgisi: Geniş zaman ve geçmiş zaman edilgen yapılar Ünite 10A- Ünite 10B
9 Kelime bilgisi: tanımlıkların kullanımı: a ve an , the , alışveriş Dilbilgisi: used to geçmiş zaman alışkanlıklar Dinleme: dükkan satıcısı ne der Ünite 10C- Ünite 10D
10 Kelime bilgisi: bir arada kullanılan fiiller ve isimler Dilbilgisi: just, yet, already ile haber vermek için mişli geçmiş zaman Ünite11 A- Ünite 11B
11 Kelime bilgisi: bağlamdan anlamı çıkarma Dilbilgisi: who, which, that ve where ile ilgi cümleleri Dinleme: cümle sonlarındaki -t sesi Ünite 11C- Ünite 11D
12 Kelime bilgisi: para, sıradışı faaliyetler Dilbilgisi: dolaylı anlatım Ünite 12A- Ünite 12B
13 Kelime bilgisi: kelimeleri bağlama Dilbilgisi: ikinci tip koşullu cümleler Dinleme: kelime başlarındaki -h- Ünite 12C- Ünite 12D
14 işlenen ünitelerin tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Face to Face - intermediate Chris Reds ton &Gillie Cunningham
Face to Face Workbook intermediate)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. dersler
2. iletişimsel yaklaşımlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. öğrenciler hedef dilde kullanılan kelime ve cümle yapılarını anlayabilceklerlerdir.
2. öğrenciler dilbilgisi ve kelime yapıları aralarındaki farkları anlayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse katılım %70 zorunludur
2. kopya ve benzei suçlar disiplin suçu olarak kabul edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zekayi.aykan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 47

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.523