DERS ADI

: Form Bilgisi 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 3011 Form Bilgisi 3 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuvarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. UZAY BORA

Dersi Alan Birimler

Piyano
Korno
Vurma Çalgılar
Flüt
Korno
Trombon
Trompet
Tuba
Vurma Çalgılar
Gitar
Viyola
Viyolonsel
Trompet
Tuba
Arp
Fagot
Fagot
Flüt
Trombon
Keman
Klarinet
Obua
Klarinet
Obua
Kontrabas

Dersin Amacı

Öğrencilere müzik formlarını, parçaların çeşitli ölçeklerdeki yapısal bileşenlerini tanıma ve analiz etme becerisi kazandırma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rondoyu tanımlayabilir.
2   Bölmeli formlar ile rondonun farkını açıklayabilir.
3   Köprü, coda, ana tema ile bütünleşmiş coda ve yalancı dönüşü teşhis edebilir.
4   Rondeau ve rondo formunda yazılmış parçaları çözümleyebilir.
5   Monotematik, kırpılmış ve varyasyonlu rondoları tanımlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rondo tanımları ve sınıflandırmalar
2 Bölmeli formlar ile rondonun farkları
3 Rondeau örnekleri
4 (konunun devamı)
5 (konunun devamı)
6 Rondo örnekleri, köprü kavramı
7 (konunun devamı)
8 Coda ile ana temanın bütünleşmesi
9 Monotematik rondo
10 Yalancı dönüş kavramı, örnekler
11 (konunun devamı)
12 Kırpılmış rondo, varyasyonlu rondo örnekleri
13 (konunun devamı)
14 Ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Bora, U. Müzikte Form: Yapıtaşları ve Bölmeli Formlar. Prizma Matb., 2004.

Diğer ders materyalleri:
Öğretim elemanının hazırladığı örnekler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Herbir konu, kaynak kitap izlenerek açıklanır ve yorumlanır, gerektiğinde dizekli tahtada anlatılır ya da piyano, repertuvardan kayıt alıntıları yardımıyla sesli örneklerle desteklenir. Öğrenciler sorularla tartışmalara yönlendirilir, konu ve örnekler tartışılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1 (yazılı) arasınav gerçekleştirilecektir. Sorular, sınıfta işlenen konuları içerecektir.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 412 9557

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 14:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 43

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11311
ÖK.21331
ÖK.3553
ÖK.4353
ÖK.5531