DERS ADI

: Bireysel Farklılıklar ve Eğitsel, Kişisel-Sosyal ve Mesleki Rehberlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 6017 Bireysel Farklılıklar ve Eğitsel, Kişisel-Sosyal ve Mesleki Rehberlik SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı sınıf ortamında karşılaşılan bireysel farklılıklar konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve çalışma becerilerini, mesleki ilgi ve yeteneklerin keşfedilmesi ve diğerlerini anlama ile ilişkili becerileri geliştirebilmek için sınıf ortamında uygulanılacak rehberlik etkinliklerinin öğretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireysellik, aile ve kültürün gelişim ve davranış üzerindeki etkileşimli etkilerini tanımlama.
2   Eğitsel rehberlikle ilgili etkinlikleri planlama ve uygulama.
3   Kişisel-sosyal rehberlikle ilgili etkinlikleri planlama ve uygulama.
4   Mesleki rehberlikle ilgili etkinlikleri planlama ve uygulama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sınıf ortamında bireysel farklılıklar I Anlatım
2 Okullarda rehberlik ve öğretmenlerin rolü Anlatım
3 Rehberliğin temel boyutları Anlatım
4 Ortaokul öğrencileri için eğitsel rehberlik etkinlikleri (ders çalışma alışkanlıkları ile ilgili) Anlatım
5 Ortaokul öğrencileri için eğitsel rehberlik etkinlikleri (sınav kaygısı ile ilgili) Anlatım
6 Ortaokul öğrencileri için eğitsel rehberlik etkinlikleri (okula uyum ile ilgili) Ödev ve Sunum
7 Ortaokul öğrencileri için kişisel-sosyal rehberlik etkinlikleri (benlik saygısı ve öz-yeterlikle ilgili) Ödev ve Sunum
8 Ara Sınav
9 Ortaokul öğrencileri için kişisel-sosyal rehberlik etkinlikleri (öfke kontrolü ile ilgili) Ödev ve Sunum
10 Ortaokul öğrencileri için kişisel-sosyal rehberlik etkinlikleri (sosyal beceriler ile ilgili) Ödev ve Sunum
11 Ortaokul öğrencileri için kişisel-sosyal rehberlik etkinlikleri (problem davranışlar ile ilgili) Ödev ve Sunum
12 Ortaokul öğrencileri için mesleki rehberlik etkinlikleri (ilgiler ile ilgili) Anlatım
13 Ortaokul öğrencileri için mesleki rehberlik etkinlikleri (yetenek ve değerler ile ilgili) Anlatım
14 Ortaokul öğrencileri için mesleki rehberlik etkinlikleri (meslekler ile ilgili) Anlatım
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Brookfield, S. (1990). The Skillful Teacher. San Francisco: Jossey Bass.
Hannell, G., (2013). Identifying special needs: checklists for profiling individual differences. Routledge
Nelson, M.D. (2011). The school counselor s guide: middle school guidance curriculum activities. Routledge
Newman, B. M. & Newman, P. R. (2003) Development Through Life: A Psychosocial Approach (8th edn). Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Ferbert, S.E., Griffith, D., Forrest, D.B. (2005). Developmental classroom guidance activities: 64 activity-based lessons for grades 4-8. YouthLight, Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, alan çalışması, vaka çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YYC YyiçiÇalışma
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmelerde yayın okuma, eleştirme ve çözümleme ağırlıklı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 10 10
Vize Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1111
ÖK.2222
ÖK.3333
ÖK.4444