DERS ADI

: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Öğrenme - Öğretme Kuram ve Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 6009 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Öğrenme - Öğretme Kuram ve Yaklaşımları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÇULHA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sosyal bilgiler öğretme ve öğrenmede etkili temel kuram ve yaklaşımları kavratma ve bunları değerlendirme becerisini kavratmadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmede önemli olan bazı anahtar kavramları betimleyebilme,
2   Sosyal bilgiler öğretiminde etkili olan öğrenme kuramlarını bilebilme,
3   Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumlu yönlerini değerlendirebilme,
4   Sosyal bilgiler öğretme-öğrenme sürecine ilişkin yaklaşımların olumsuz yönlerini değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin öğrenme-öğretme yaklaşımlarının tarihsel gelişimi
2 Öğrenmede yapılandırmacı yaklaşım (temel kavramlar)
3 Bilişsel yapılandırmacılık
4 Sosyo-kültürel yapılandırmacılık
5 Radikal yapılandırmacılık
6 Sosyal bilgiler öğretiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Piaget)
7 Sosyal bilgiler öğretiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Vygotsky)
8 Ara sınav
9 Sosyal bilgiler öğretiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Dewey)
10 Sosyal bilgiler öğretiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Bruner)
11 Sosyal bilgiler öğretiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (VanSledright, Thornton)
12 Sosyal bilgiler öğrenmede önemli bazı temel kavramlar (Sccaffolding)
13 Sosyal bilgiler öğrenmede önemli bazı temel kavramlar (meta-cognition)
14 Sosyal bilgiler öğrenmede önemli bazı temel kavramlar (self-regulation)
15 Sosyal bilgiler öğrenme ve öğretmen ile ilgili alanda yazılan temel makalelerin incelenmesi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zarillo, James. Teaching Elementary Social Studies, Principles and Applications. Pearson Education Inc. (2008)
Safran, Mustafa ( Ed). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem-A Yayınları, (2009)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminer, beyin fırtınası, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, araştırma sonuçları ve uygulama örneklerini inceleme, yazılan makalelerin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.culha@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111111
ÖK.222222
ÖK.333333
ÖK.444444