DERS ADI

: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Paradigmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 6006 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Paradigmalar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU ÇULHA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri sosyal bilgiler öğretiminde yeni paradigmalardan haberdar edip kendi sınıflarında kullanabilir hale gelmelerini sağlamaktır. Bu yüzden dersin içeriğini sosyal bilgiler öğretimine ilişkin teorik yapı, ders planı, disiplinler arası öğretim, yeni öğretim yöntemleri vb. oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal bilgiler öğretmeni olarak öğrencilerini daha iyi anlayabilmelerini sağlayacak düşünme becerilerini kazanmaları
2   Sosyal bilgiler öğretmeni olarak öğrencilerini daha iyi anlayabilmelerini sağlayacak iletişim becerilerini kazanmaları,
3   Dünya vatandaşı yetiştirmede sosyal bilgiler öğretmeninin rolünü ve önemini kavrayabilmeleri,
4   Etkili, bütünleştirilmiş ve çok boyutlu sosyal bilgiler ders planı hazırlayabilmeleri,
5   İlköğretim sınıflarında sosyal bilgiler öğretiminde etkili öğretim yöntemlerini kullanabilmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlköğretimde sosyal bilgiler öğretiminin tanını, amacı, içeriği, süreci.
2 Farklılıklar ve öğrenme ( Öğrenciler sosyal bilgiler nasıl öğrenirler )
3 Edebiyat destekli sosyal bilgiler öğretimi ve sözlü tarih
4 Ders planı hazırlama ( Ders planı 1)
5 İşbirlikli öğrenme ( işbirlikli öğrenmenin ne olduğu, işbirlikli öğrenme stratejileri, işbirlikli öğrenmenin zorlukları)
6 Keşif ve eleştirel düşünme ( keşfederek öğrenme, eleştirel düşünme, eleştirel düşünmenin geliştirilmesi)
7 Teknoloji destekli sosyal bilgiler ( internetten yararlanma, sanal alan gezisi)
8 Ara Sınav
9 Birleştirilmiş müfredat ( dil sanatları, sosyal bilgiler ders kitabı, yazma ve okuma etkinlikleri, görsel ve preformans sanatlar )
10 Demokratik vatandaşlık ( vatandaşlık eğitimi ve değerler eğitimi) Mikro öğretim sunumu.
11 Tarih ( İlköğretim sınıflarında tarih: içerik, işleniş, ilköğretim sınıflarında tarih öğretim stratejileri )
12 Coğrafya (İlköğretim okullarında coğrafya: içerik, işleyiş ve ilköğretimde coğrafya öğretim stratejileri ) ders planı 2
13 Demokratik vatandaşlık ( vatandaşlık eğitimi ve değerler eğitimi) Mikro öğretim sunumu.
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zarillo, James. (2008). Teaching Elementary Social Studies, Principles and Applications. Pearson Education Inc.
Safran, Mustafa (Ed). (2009). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem-A Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminer, brain storming, group works, discussion

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, araştırma sonuçları ve uygulama örneklerini inceleme, yazılan makalelerin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.culha@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13415311
ÖK.234133111
ÖK.334133111
ÖK.43514535111
ÖK.52414533111