DERS ADI

: Rusça Öğretiminde Modern Yöntemler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RDE 2013 Rusça Öğretiminde Modern Yöntemler SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rus Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ FİLİZ KARAKALE

Dersi Alan Birimler

Rus Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Dünyada ve Türkiye'de Rus Dili öğretimiyle ilgili geçmişten günümüze uygulanan yöntemlerle birlikte, modern ve postmodern dünyada Rus Dili öğretimiyle ilgili yeni eğilimleri göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Genel olarak dil edinim kuramlarını ve yabancı dil öğretim yöntemlerini tanıma
2   2 Dil edinimi, öğrenimi, yabancı dil, ikinci dil kavramlarını bilme
3   3 Geçmişten günümüze Rusça öğretim yöntemlerini öğrenme
4   4 Geleneksel ve modern yöntemleri karşılaştırma ve yorum yapabilme
5   5 Genel olarak yabancı dil ve Rus dili öğretimiyle ilgili temel sorunları ortaya koyabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Dil edinimi, öğrenimi, yabancı dil, ikinci dil kavramlarıyla tanışma 11 Postmodern çağı sona erdirebilecek öğretim yöntemleri
2 2 Dil edinim kuramları ve yabancı dil öğretim yöntemleri 12 Modern öğretim yöntemlerinde dört temel beceriyi geliştirme yolları
3 3 Geleneksel ve modern yöntemler 13 Genel değerlendirme ve çıkarımlar
4 4 Geçmişten günümüze Rusça öğretim yöntemleri 14 Genel tekrar
5 5 Türkiye de Rusça öğretimine genel bakış
6 6 Genel olarak yabancı dil ve Rus dili öğretimiyle ilgili temel sorunlar
7 7 Genel tekrar
8 8 Ara Sınav
9 9 Dünyada ve ülkemizde Rus Dili öğretimine modern yaklaşımlar
10 10 Teknoloji ve dijital materyallerin kullanımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chomsky, N. (2007). On Language, New York, The New Press
Dmitrenko, T. A. (2020). Sovremennıye tehnologii obuçeniya inostrannomu yazıku v sisteme vısşego obrazovaniya, Moskva, MPGU
Bukovskiy, S. L. (2021). Spetsialistı vobuçenii inostrannım yazıkam, Moskva, Prometey
Aksan, D. (1979). Her Yönüyle Dil, Ankara, TDK

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu anlatımı
2. Alıştırma
3. Soru-Yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav ve dönem sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Belirtilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555