DERS ADI

: KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 3028 KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YEŞİM KOBA

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere konaklama işletmelerindeki kat hizmetleri bölümünün görevleri, prosedürleri, işleyişi ve müşterilere kaliteli hizmet sunabilmesi için görv ve sorumlulukların öğretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kat hizmetleri departmanının otelin diğer departmanları ile kurduğu iletişimin önemini açıklayabilmek için otel ilşetmelerinde kat hizmetleri departmanının önemini açıklayabilmek
2   Oda temizliğinde etkin işgücü ve maateryal kullanımı prosedürlerini geliştirebilmek için kat hizmetleri departmanının oda temizliğine ilişkin görevlerini listeleyebilmek
3   Kat hizmetleri departmanında planlama ve organizasyon açısından performans ölçüm standartlarının nasıl kullanıldığını açıklayabilmek için kat hizmetleri departmanının etkin yönetimi için gerekli olan yönetimsel yeteneklerin neler olduğunu anlayabilmek
4   Kat hizmetleri departmanının hijyen, güvenklik ve emniyet unsurları açısından değerlendirilmesini sağlayabilmek için gerekli bilgileri kavrayabilmek
5   Konaklama işletmelerinde müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi için kat hizmetleri departmanının yürütmesi gereken kalite çalışmalarını anlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konaklama işletmelerine genel bakış
2 Konaklama işletmelerinde kat hizmetleri departmanının yeri ve önemi
3 Kat hizmetleri departmanının örgüt yapısı ve işlevi
4 Kat hizmetleri departmanının diğer bölümnlerle ilişkisi
5 Kat hizmetleri departmanında çalışan personelin genel özellikleri
6 Kat hizmetleri departmanında temizlik kavramı, hijyen ve sanitasyon
7 Ara sınav
8 Ara sınav
9 Oda temizliği
10 Genel alan temizliği
11 Kat hizmetleri değartmanında hizmet kalitesinin sağlanması
12 Kat hizmetleri departmanında emniyet ve güvenlik
13 Kat hizmetleri departmanında etkinlik ve verimliliğin hesaplanması
14 Kat hizmetleri departmanında ekipman ve malzeme türleri
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kat Hizmetleri Yönetimi, Editör: Meryem Akoğlan Kozak, Detay Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik ve uygulamalı olarak verilmekte ve sektörden örneklerle desteklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Klasik yazılı sınav ve uygulama yapılmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.koba@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri 14.00-16.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55