DERS ADI

: Görsel Tasarımın Temelleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAZ 1001 Görsel Tasarımın Temelleri I ZORUNLU 4 4 0 8

Dersi Veren Birim

Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MEMET ALİ ZEREN

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin,
1. Çizgi, şekil, doku, renk, mekan, renk gibi tasarımın görsel dağarcığının farkındalığını (bilincini) geliştirebilmesi,
2. Birlik, çeşitlilik, denge, vurgu, egemenlik, ritim, hareket, görsel uyum, oran, boyut, hiyerarşi, figür/zemin ilişkilerini ve plastik ekonomi gibi tasarım ilkelerini anlayabilmesi,
3. Projeler ve tartışmalar yoluyla kavramsal, analitik ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirebilmesi,
4. Rengin temel özellikleri hakkında bilgi edinmesi,
5. Renk kontraslıklarını öğrenmesi,
6. Rengi ve ton değerini ayırt etmesini ve görmesini öğrenmesi,
7. Diğer renkleri bulmak için renkleri karıştırmasını öğrenmesi,
8. Işığın, renk ve biçim algılamamızı etkilediği değişik yöntem ve yolları inceleyerek öğrenebilmesi,
9. Öğrencinin temel perspektif bilgileri ışığında oran-orantı hatası yapmadan, tasarlanmış veya organik objeleri, farklı çizgi tarzlarıyla çizgisel, tonlamalı ve gerçekçi bir şekilde çizebilmeyi/resmedebilmeyi öğrenebilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; Hem görsel hem de kuramsal olarak problemi belirleyebilme, problemin çözümü için veriler toplayabilme, inceleyebilme, kağıda aktarabilme ve geliştirebilme becerilerini kazanabilmesi,
2   Tasarımın temel öğelerini ve ilkelerini kullanarak görsel problemin çözülmesi için etkileşimli çalışmalar üretebilmesi,
3   Yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirebilmesi,
4   Görsel algılama, sanatsal dil ve sunum becerilerini kazanabilmesi; sanata yönelik kuramsal entellektüel alt yapıyı kazanabilmesi,
5   Rengin özniteliklerini kavrayabilmesi; temel renk düzenlerini ve uyumlarını bilinçli kullanabilmesi; boya ve Işık renklerinin farklılıklarını fark edebilmesi,
6   Tartışma ve kritikler aracılığıyla rengin terminolojisini öğrenebilmesi; rengin etkileşimlerini, renk karışımlarını ve rengin temel özelliklerini uygulama yoluyla işlerinde gösterebilmesi,
7   Farklı malzemeleri ve araçları kullanarak tasarladığını doğru bir şekilde uygulama becerisini edinebilmesi,
8   Tasarlanmış veya organik objeleri rahatlıkla, oran-orantı ve perspektif hatası yapmadan, hem foto-gerçekçi şekilde hem de farklı çizgi çeşitleriyle çizebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Hafta Seminer: Tasarımın İlkeleri Ve Öğelerine Giriş; Renge Giriş, Renk Kuramları; Temel Perspektif Bilgisi Ve Küp Etüdü
2 2. Hafta Seminer : Temel Tasarım Öğeleri: Nokta / Çizgi; Ton Değeri (Kromatik Ve Akromatik); Temel Perspektif Bilgisi Ve Küp Etüdü
3 3. Hafta Seminer: Temel Tasarım Öğeleri: Çizgi; Ton Değeri (Kromatik Ve Akromatik); Temel Perspektif Bilgisi Ve Silindirik Obje Etüdü
4 4. Hafta Seminer: Temel Tasarım Öğeleri: Şekil; Renk ve 12 Tonlu Renk Çemberi (Pigment Ve Işık Renkleri); Temel Perspektif Bilgisi Ve Silindirik Obje Etüdü
5 5. Hafta Seminer: Temel Tasarım Öğeleri: Şekil; Renk Çemberi ve Renk Kontrastlıkları; Kübik Ve Silindirik İki Objeden Oluşan Düzenek Etüdü
6 6. Hafta Seminer: Temel Tasarım Öğeleri: Doku; Açik-Koyu Renk Kontrastlığı; Realistik Obje Etüdü
7 7. Hafta Seminer: Temel Tasarım Öğeleri: Doku; Sıcak-Soğuk Renk Kontrastlığı; Realistik Obje Etüdü
8 8. Hafta Seminer: Mekân Ve Temel Tasarım İlkeleri; Tamamlayıcı Renk Kontrastlığı; Çizgi Çeşitleri
9 9. Hafta Seminer: Temel Tasarım İlkeleri; Tamamlayıcı Renk Kontrastlığı; Kontur Çizgi, Akıcı Çizgi ve Ifadeci Çizgi Çalışmaları
10 10. Hafta Seminer: Temel Tasarım İlkeleri; Eş Zamanlı Renk Kontrastlığı; Kaligrafik Çizgi Çalışmaları
11 11. Hafta Seminer: Temel Tasarım İlkeleri; Monokromatik Renkler; Paralel Ve Çapraz Tarama Çalışmaları
12 12. Hafta Seminer: Temel Tasarım İlkeleri; Monokromatik Renkler; Paralel Ve Çapraz Tarama Çalışmaları
13 13. Hafta Seminer: Temel Tasarım İlkeleri; Renk Harmonisi; Modle Ve Ton
14 14. Hafta Seminer: Temel Tasarım İlkeleri; Renk Harmonisi; Modle Ve Ton

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Albers, J. (1963). Interaction of Color. New Haven ve London: Yale University Press.
Fisher, M. P.; Zelanski, P. (1996). Design Principles and Problems. New York: Harcourt Brace College Publishers.
Gilbert, R. (1995). Living With Art. New York: McGraw-Hill, Inc.
Itten, J. (1973). The Art of Color. New York: Van NostRand Reinhold.
Samara, T. (2008). Design Evolution:Theory Into Practice. Rockport Publishing.
Samara, T. (2007). Design Elements. Rockport Publishing.
Öztuna, H. Y. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım. İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

yok

Değerlendirme Kriteri

Çalışmaların ödev/proje kapsamında belirtilen anlatıma uygunluğu, özgünlüğü ve uygulamadaki ustalık başarı kriterlerini oluşturmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Teorik ders ve Uygulamalarda, Öğretim Üyesi tarafından bildirilen tüm kurallara uymak.
Uygulamalara, ön hazırlık çalışması yaparak gelmek.
Uygulamalarla ilgili malzemeleri yanında getirmek.
Uygulamaları belirlenen zaman içinde sunmak/bitirmek.
Ödevleri belirtilen zaman içinde teslim etmek.
Atölye çalışmalarının en az %80'ine katılmak.
Her türlü kopya ve usulsüz alıntılar Üniversite Disiplin Yönetmeliğine göre cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Hacı Yakup ÖZTUNA
GRAFİK BÖLÜMÜ GRAFİK TASARIMI ANASANAT DALI
E-posta: yakup.oztuna@deu.edu.tr
Tel: +90 232 - 4129160

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Sunum Hazırlama 3 3 9
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555454554545554
ÖK.2545554555555555
ÖK.3545455555555555
ÖK.4555555555554545
ÖK.5555555554555555
ÖK.6454555555555554
ÖK.7455455555545554
ÖK.8555555555554555