DERS ADI

: Üslup Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 1018 Üslup Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

AYTEN ÖĞÜTCÜ

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

Maniyerizm akımından başlayarak 20 yy.a kadar ortaya çıkan tüm sanat akımlarının mimari, resim, heykel, mobilya ve dekoratif sanatlar üzerindeki etkisinin incelenmesi. Neden sonuç ilişkisine dayandırılarak bu akımların temel özelliklerinin öğretilmesi ve tarihsel üslupların tiyatro metnine paralel olarak bir yorum içinde sahneye taşınırken yalınlaştırmada yöntem ve tekniğin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahne Tasarımına yönelik, yapılan uygulamalarda, o döneme ait üslubun teorik ve kuramsal bilgisine sahip olunması
2   Sahne Tasarımı alt yapısını oluşturacak modern sanat akımları hakkında gerekli olan sanatsal ve kültürel bilgi birikimine sahip olunması
3   Sahne Tasarımında kullanmak üzere, yenilikçi, çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olunması
4   Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, sanat, tasarım, teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmesi
5   Sahne tasarımına yönelik bilimsel araştırma sürecinin ve sonuçlarının özümsetilmesi, farklı görsel ve gösterimsel sunum biçimlerine dönüştürülerek aktarılması ve sunulabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

STA 1017 - Üslup Tarihi I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Maniyerizm
2 Barok
3 Rokoko
4 Neoklasisizm
5 Romantizm
6 Realizm
7 Ara Sınav
8 Empresyonizm
9 Ekspresyonizm
10 Fovizm
11 Art Nouveau , Art Deco
12 Sürrealizm
13 Kübizm, Füturizm
14 Pop Art

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitapevi, İst. 2007
Dünya Sanat Tarihi, Mary Hollingsworth, İnkılap Kitapevi, İst. 2009
Sanatın Öyküsü, E. H. Gombrich, Remzi Kitapevi, İst. 2007
Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, İst. 2004
Binalar Nasıl Okunur, Carol Davidson Cragoe, Yapı Endüstri Merkezi, İst. 2011

Yardımcı kaynaklar:
Romantizm, Francis Claudon, Remzi Kitapevi, İst. 1999
Sembolizm, Jean Cassou, Remzi Kitapevi, İst. 1999
Ekspresyonizm, Lionel Richard, Remzi Kitapevi, İst. 2004
Empresyonizm, Maurice Sérullaz, Remzi Kitapevi, İst. 2004
Gerçeküstücülük, Taschen Temel Sanat Dizi, Remzi Kitapevi, İst.
Dışavurumculuk, Taschen Temel Sanat Dizi, Remzi Kitapevi, İst.
Remzi Kitapevi, Taschen Temel Sanat Dizi - Ünlü Ressamlar (Monet, Klimt, Gauguin, P. Picasso, Van Gogh, Moore, Escher )

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

. Dersler

Öğretim üyesi; öğrencilere, sahne tasarımının dekor ve kostüm tasarımı alanında kullanılabileceği farklı dönem ve kültürlere ait mimari öğeleri, resim ve heykel sanatı örneklerini, dönemlere göre farklılık göstererek süre gelmiş bezeme motiflerini, tanıtır. Resim ve fotoğraf sanatından yola çıkarak, bunlardaki görsel verilerin değerlendirilmesi ve oluşturuldukları döneme ışık tutacak bilgiye ulaşılmasını sağlayacak öğrenme yöntemini öğrenciye öğretmeyi hedeflenmektedir. Oyun dekor ve kostüm tasarımında kullanılan farklı üsluplara ait kuramsal ve görsel bilginin, günümüz tiyatro anlayışına ve seyircisine hitap edecek biçimde yorumlanmasını ve bunlarla ilgili araştırmaların ders içinde ödev sunumu şeklinde aktarılmasını ister.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

In the course evaluation processprimarily,couse attendance, preperations before the lessons, handing and presenting the given homework on time, whether or not enough source research is made before the preparation of the homework, whether the scientific conditions is considered in the project or not, will be paid attention and the points will be made on these aspects.


The points obtained from the attendance of the students (1), attendance state (2), the student's answers to the questions asked by the instructor during the class and quality of work assignments (3) for the creation of a positive learning environment will depend on the student's contribution.

Değerlendirme Kriteri

Derse devam durumu
Sınavdan geçer not almak
Verilen ödevlerin zamanında ve eksiksiz sunumu
Derse aktif katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 `ine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ, ADATEPE MAHALLESİ DOĞUŞ CADDESİ, NO:209, 35390, BUCA İZMİR,
TEL: 0533 154 8817

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

HERGÜN 16:30-17:30 SAATLERİ ARASINDA

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Sunum Hazırlama 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53