DERS ADI

: Piyano VI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZS 3014 Piyano VI SEÇMELİ 1 1 0 3

Dersi Veren Birim

Müzikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF TEKİN GÜRGEN

Dersi Alan Birimler

Müzikoloji
Müzik Bilimleri
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Bir önceki dönem piyano dersinin devamı niteliğindedir. Barok, Klasik, Romantik ve 20.yüzyıl batı sanat müziği, Çağdaş Türk Müziği, Jazz, Blues, Pop gibi popüler müzik türlerinin de içinde bulunduğu geniş piyano repertuarından örneklerin çalınması yolu ile bu türlere özgü müziksel bileşenlerin algılanması ve piyano tekniklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.



Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı tonlarda dizileri çalması
2   Farklı tonlarda arpejler çalması
3   Piyanodaki pedalların yerlerini ve işlevlerini bilmesi
4   Gürlük, hız ve ifadeye yönelik daha karmaşık müzik terimlerini piyanoda yorumlaması
5   Farklı piyano tekniklerini içeren farklı müzik türlerinden örnek eserler çalabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Düzeye uygun eser seçimi..
2 Eser/eserler üzerinde çalışma. Dizi - kırık akor (si majör, sol# minör).
3 Çalınan eserlere yönelik etüt ve oktav dizi çalışması.
4 Piyanoda pedal teknikleri, eserlerin dönem ve biçem özellikleri.
5 Eserlerin hız ve gürlükleri
6 Eser ve etütlere yönelik çalışmalar. Dizi- kırık akor (mib majör, do minör).
7 Sınav parçalarının seçilmesi ve deşifre çalışması
8 Arasınav parçalarının hız ve gürlüklerinin çalışılması
9 Arasınav parçalarının dönem ve türüne göre teknik ve müzikal ifadelerinin çalışılması.
10 Arasınav
11 Eser seçimi, deşifre çalışması, Dizi- kırık akor , oktav tekniği tekrar çalışması.
12 Sınav parçalarının hız ve gürlüklerinin çalışılması.
13 Parçaların teknik ve müzikal ifadesinin çalışılması.
14 Yarıyıl sonu jüri değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kölbl G., Thurner S.(2005) Die 100 Schönsten Melodien von Klassik bis Pop, Hage Musicverlag.
Chick Corea (20 Pieces for Keyboard)
Oscar Peterson (Complete Jazz For The Young Pianist)
E. Satie (Piano Works,Volume1)
50 Grades For The Pianao (Yamaha)
F.Chopin (vals, nocturn, prelude)
Maxwell Eckstein (Piano Pieces for Children No. 3)
Johann Sebastian BACH (küçük prelüd fügler, iki sesli envansiyonlar)
Haydn, Mozart, Beethoven (Sonatin ve Sonatlar)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciyle bireysel olarak uygulamaya dayalı ve uygulamayı destekleyecek teorik bilgilerin anlatılmasıyla yapılacaktır. Öğrencinin teknik ve repertuvar düzeyi öğretim elemanı tarafından saptanır ve her öğrenci program düzeyinin aşağısında olmamak üzere öğretim elemanının belirlediği program üzerinden ders görmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 JD JüriDeğerlendirmesi
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + JD * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.
Her öğrenci program düzeyinin aşağısında olmamak üzere öğretim elemanının belirlediği program üzerinden bireysel olarak değerlendirilecektir.
Sınavda sorumlu olunan parçaların tamamının çalınması, notaların, ritmin, gürlük ve temponun doğruluğu, öğrencinin dönem içerisindeki gelişimi, verilen parçaları zamanında hazırlayabilmesi, derse devam etme durumu, derse karşı tutumları değerlendirmede ölçüt olarak alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80'inekatılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.tekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 1 13
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.151
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55