DERS ADI

: Piyano VIII

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZS 4014 Piyano VIII SEÇMELİ 1 1 0 3

Dersi Veren Birim

Müzikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF TEKİN GÜRGEN

Dersi Alan Birimler

Müzik Bilimleri
Müzikoloji
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Barok, Klasik, Romantik ve 20.yüzyıl batı sanat müziği, Çağdaş Türk Müziği, Jazz, Blues ve Pop gibi popüler müzik türlerinin de içinde bulunduğu geniş piyano repertuarından daha düzeyli örneklerin çalınması yolu ile bu türlere özgü müziksel bileşenlerin algılanması, piyano tekniklerinin geliştirilmesi, piyano icrası konusunda yaratıcılık ve ayırt edicilik kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı tonlarda dizileri çalabilmesi
2   Farklı tonlarda arpejler çalabilmesi
3   Piyanodaki pedalların yerlerini ve işlevlerini bilmesi
4   Çaldığı eserleri doğru teknik ve müzikal idafe ile yorumlayabilmesi
5   Gürlük, hız ve ifadeye yönelik daha karmaşık müzik terimlerini piyanoda yorumlayarak gösterebilmesi
6   Farklı piyano tekniklerini içeren farklı müzik türlerinden örnek eserler çalabilmesi(en az dört eser)çalabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Düzeye uygun eser seçimi
2 Eser/eserler üzerinde çalışılma. Dizi arpej (Fa# majör, re# minör )
3 Çalınan eserlere yönelik etüt ve oktav dizi çalışması.
4 Piyanoda pedal teknikleri, eserlerin dönem ve biçem özellikleri.
5 Eserlerin hız ve gürlükleri.Synthesizer
6 Eser ve etütlere yönelik çalışmalar. Dizi- arpej (Sol b Majör, Mi b minör).
7 Arasınav parçalarının seçilmesi ve deşifre çalışması
8 Arasınav parçalarının hız ve gürlüklerinin çalışılması.
9 Arasınav parçalarının dönem ve türüne göre teknik ve müzikal ifadelerinin çalışılması.
10 Arasınav
11 Final parçalarının seçilmesi, deşifre çalışması, Dizi- arpej, oktav tekniği tekrar çalışması.
12 Sınav parçalarının hız ve gürlüklerinin çalışılması.
13 Sınav parçalarının teknik ve müzikal ifadesinin çalışılması.
14 Yarıyıl Sonu Jüri Değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gerhard Kölbl, Stefan Thurner (Die 100schönsten Melodien von Klassik bis Pop)
Chick Corea (20 Pieces for Keyboard)
Oscar Peterson (Complete Jazz For The Young Pianist)
E. Satie (Piano Works,Volume1)
50 Grades For The Pianao (Yamaha)
F.Chopin, Debussy
Johann Sebastian BACH (Büyük Prelüd Fügler, İki/üç sesli envansiyonlar)
Haydn, Mozart, Beethoven, Scarlatti(Sonatin ve Sonat)


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciyle bireysel olarak uygulamaya dayalı ve uygulamayı destekleyecek teorik bilgilerin anlatılmasıyla yapılacaktır. Öğrencinin teknik ve repertuar düzeyi öğretim elemanı tarafından saptanır ve her öğrenci program düzeyinin aşağısında olmamak üzere öğretim elemanının belirlediği program üzerinden ders görmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 JD JüriDeğerlendirmesi
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + JD * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.
Her öğrenci bireysel olarak değerlendirilecektir.
Sınavda sorumlu olunan parçaların tamamının çalınması, notaların, gürlük ve temponun doğruluğu, öğrencinin dönem içerisindeki gelişimi, verilen parçaları zamanında hazırlayabilmesi, derse devam etme durumu, derse karşı tutumları değerlendirmede ölçüt olarak alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.tekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1151
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65