DERS ADI

: Akrobasi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 1020 Akrobasi II ZORUNLU 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR. GÖR. OZAN YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Akrobasi öğrenerek vücudun fiziksel yapısını düzeltmek ve geliştirmek, vücudu çevikleştirmek ve güçlendirmek, fiziksel ve ruhsal verimi arttırmak, duruş bozukluklarını düzeltmek, vücut esnekliği ve kondisyonunu arttırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Akrobasiyi, sahne sanatları alanında, meslek yaşantısında karşılaşacağı rol ve sahne uygulamalarında uygulayabilmesi,
2   Dikkatini yönlendirmesi, vücut koordinasyonu ve fiziksel farkındalık sağlanması,
3   İstenilen yer, zaman, biçimlerde hareketi doğru uygulayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akrobasi Ön Hazırlık Isınma ve esneme hareketleri
2 Ön Hazırlık Isınma, esneme ve denge duruşları
3 Ön Hazırlık Isınma, esneme, sıçrayışlar ve kuvvet hareketleri
4 Ön Hazırlık Isınma hareketleri ve hayvan hareketleri
5 Akrobasi Ön Hazırlık Müzik eşliğinde tüm ön hazırlıklarının koreografi eşliğinde uygulaması
6 Temel Hareketler Öne takla
7 Temel Hareketler Öne açık ve düz bacak takla
8 Temel Hareketler Geri takla
9 Temel Hareketler Geri açık ve tek bacak takla
10 Temel Hareketler Köprü kurma ve amutlar
11 Temel Hareketler El baş ve el amudu, köprüye düşme
12 Temel Hareketler Çift kol ve tek kol çember
13 Temel Hareketler Çemberler ve elle aşma
14 Temel Hareketler Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bingöl, N. Kas Anatomisi. 28.02.2020. https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/2935/mod_resource/content/0/4.%20Hafta%20Kas%20Sistemi.pdf
Kıyıcı, F. Kondisyon Antrenmanı ve Yöntemi. Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi.18.03.2020. https://www.fatihkiyici.com/wp-content/uploads/2019/03/Kondisyon-Antrenman%C4%B1-ve-Y%C3%B6ntemleri-2019.pdf
King, M. (2000) Pure Pilates : Ultimate Body Sculpting. Mitchell Beazley.
Sevim, Y. (2010). Antrenman Bilgisi. Ankara: Fil Yayın.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi derslerde, anlatım ve gösterip yaptırma yöntemiyle hareketleri aktarır ve uygulatır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC DersiçiÇalışma
2 DKL DerseKatılım
3 DSD DönemsonuDeğ
4 BSN Başarı Notu DIC * 0.80 + DKL * 0.10 + DSD * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Değerlendirmede fiziksel yapabilirlik esas alınır.
2. Ders içi ve ders dışı ilgi, çaba, derse uygun kıyafet ile katılım ve bireysel yetenekler değerlendirmede göz önünde bulundurulur.

Değerlendirme Kriteri

DEĞERLENDİRME YÖNTEMİNDE BELİRTİLMİŞTİR.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %80'ine katılım zorunludur.
2. Derse uygun spor kıyafet ve ayakkabı zorunludur.
3. Etkinliklere katılım önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozan.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 4 16
Uygulama sınavına hazırlık 4 4 16
Uygulama sınavı 4 2 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1313
ÖK.23
ÖK.32121