DERS ADI

: Ortodonti Klinik Öncesi Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 3020 Ortodonti Klinik Öncesi Eğitimi ZORUNLU 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SERAP TİTİZ YURDAKAL

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Sunum hazırlama
Sefalometrik analiz uygulaması
Ortodontik tel bükümü

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortodontik hasta sunumu yapabilme
2   Ortodontide tel bükümleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hasta sunumu nasıl hazırlanır
2 Sunum hazırlama ve sunma
3 Sefalometrik analiz yapma
4 Sefalometrik analiz tartışma
5 Alıştırma bükümleri
6 Alıştırma bükümleri
7 Ok kroşe bükümü
8 Adams kroşe bükümü
9 Adams kroşe bükümü
10 Ok kroşe bükümü
11 Labiolingual spring bükümü
12 Vestibular ark bükümü
13 Ortodontik akril tepimi
14 Hawley apareyi teslimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Proffit, W. R., Fields, H. W., Larson, B., & Sarver, D. M. (2018). Contemporary orthodontics-e-book. Elsevier Health Sciences

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Demostrasyon

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 VOR Vize Ortalaması roundVZ1 * 0.50 + VZ2 * 0.50,0
4 FN Final
5 FSB Final Sonu Başarı Notu roundVOR * 0.40 + FN * 0.60,0
6 BUT Bütünleme
7 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu roundVOR * 0.40 + BUT * 0.60,0


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Hasta sunumunda doğru fotoğraf çekimi, doğru teşhis ve tedavi planının yapılabilmesi
2. Sefalometrik analiz yorumu sonucunda iskeletsel maloklüzyonu doğru teşhis edebilme
3. Kare ve üçgen bükümlerin şablondaki çizimler ile uyumlu olması ve düz zeminde telin zemine tam temasının sağlanması
4. Adams kroşe
1. Adams kroşe kol, köprü ve ayak bölümlerinden oluşur.
2. Ayaklar dişlerin en derin andırkat noktalarına 45 derecelik açı ile yerleşmelidir ve dişi sıkıca kavramalıdır.
3. Köprü genişliği dişin bukkal tüberküllerinin tepe noktalarından yaklaşık 1/2mm kadar daha geniş olmalıdır.
4. Oklüzalden bakıldığında, ayaklar yerleştirildikten sonra kolların da sagital düzlemde yaklaşık 45 derecelik açı yapmalıdır.
5. Ok kroşe
1. Kroşenin vestibul kısmı mukozaya temas etmemelidir
2. Uç kısımdaki büküm dişlerin en derin andırkat noktalarına 45 derecelik açı ile yerleşmelidir ve dişi sıkıca kavramalıdır.
6. Labiolingual spring
1. Dişin MD boyutu ile uyumlu olmalıdır
2. Aktivasyon kolu dişe dik kuvvet verecek şekilde bükülmelidir.
7. Vestibular ark bükümü
1.Ön bölgedeki telin bükümünde tele verilen kavsin diş kavsine rehber olacak şekilde düzgün bir eğime sahip olmasıdır.
2.Tel, ön bölgedeki kavis deformasyonlarına uydurulmamalıdır.
3.Tele anterior ark formu verilir daha sonra u bükümleri öndeki tel ile dik olmalıdır.
4.U looplarının köşesin kaninlerin 1/3 mesialine temas etmelidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Pratik derslerin %80 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

05529383618
serap.titizyurdakal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Mesleksel beceriler uygulaması 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 2 2
Uygulama sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.122355
ÖK.222355