DERS ADI

: Baskı ve İletişim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 2000 Baskı ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Güzel Sanatlar Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. CEREN BULUT YUMRUKAYA

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Seramik
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Tarihsel bir perspektifte baskının evrimini, bir iletişim aracı olarak kat ettiği yolu ve günümüz algı biçimlerini ne şekilde etkilediğini kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Baskının tarihsel gelişimini kavrayabilmesi,
2   Görsel iletişimde baskının rolünü tanımlayabilmesi,
3   İnsanlık tarihinde iletişimin bir aracı olarak baskıyı yorumlayabilmesi,
4   Günümüzdeki sanatsal ve tasarımsal baskılar üzerine yorum getirebilmesi
5   Akademik kurallar içerisinde yazınsal ve sözlü tartışmaya katılabilmesi
6   Bireysel olarak kendi düşüncesini sunabilmesi
7   Teorik çalışma üretebilmesi, akademik yazım kuralları çerçevesinde yazılı metin oluşturabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözlü İletişimden görsel İletişime geçiş, yazının insanlık üzerine etkisi
2 Sözlü İletişimden görsel İletişime geçiş, yazının insanlık üzerine etkisi
3 Onbeşinci yüzyıl: Blok baskıdan matbaaya
4 Matbaa ve baskının bilginin dağılımı üzerine etkisi
5 Onaltıncı yüzyıl: Görsel anlatımın yeni kuralları
6 Onyedinci yüzyıl: Kitap ve resim
7 Ara Sınav
8 Onsekizinci Yüzyıl: Sanatsal baskının gelişimi
9 Ondokuzuncu Yüzyıl: Fotoğraf ve Litografi
10 Görsel Toplumdan Fotografik Topluma geçiş
11 Yirminci Yüzyıl: Baskının toplumsal ifade biçimine dönüşmesi
12 Yirminci Yüzyıl: Akımlar ve Savaşlar
13 Yirminci Yüzyıl: Baskı sanatı ve baskı üretimi
14 Çağdaş Yöntemler ve günümüz baskı üretimine bakış

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prints and Visual Communication, William M. Ivins, Jr., MIT Press, 1989
Five Hundred Years of Printing, S. H. Steinberg, Penguin Books, 1979
The Printing Revolution in Early Modern Europe, Elizabeth L. Eisenstein, Cambridge University Press, 1997
Prints of the 20th Century: A History, Riva Castleman, Thames and Hudson, 1988
Tarihin Görgü Tanıkları, Peter Burke, Kitap Yayınevi, 2003
Medyanın Toplumsal Tarihi, Asa Briggs, Peter Burke, Kırmızı Yayınları, 2012

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ön hazırlık ve tartışma üzerinden yürütülür. Öğrencinin dersi yönlendirmesi beklendiğinden derse hazırlıklı gelmelidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + DKL * 0.10 +FN * 0.50
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Ceren BULUT YUMRUKAYA
+902324129169 ceren.bulut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 1 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 47

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7