DERS ADI

: İntörn Eğitimi (Güz)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
VET 5003 İntörn Eğitimi (Güz) ZORUNLU 10 20 0 30

Dersi Veren Birim

Veteriner Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. KADRİ KULUALP

Dersi Alan Birimler

Veteriner Hekimliği

Dersin Amacı

Dokuz Eylül Üniversitesi Veteriner Fakültesi son sınıf öğrencilerinin daha önceki sınıflarda edindiği bilgilerin uygulamalarını yaptırarak, hekimlik sanatının uygulanmasında deneyim ve beceri kazandırmak, hekim adayını hekimlik sanatını en iyi uygulayabileceği düzeye getirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin farklı hayvan türleri ve ırklarının anatomik, histolojik, fizyolojik, biyokimyasal ve davranışsal özellikleri ile embriyonik gelişimlerine ait teorik ve pratik bilgileri gelişir.
2   Öğrenciler, veteriner hekimliği mesleğinin tarihsel gelişim bilgisine, misyon, vizyonuna ve meslek etiğine sahip olur.
3   Öğrenciler, farklı hayvan türleri ve ırklarında verim değerlendirmeleri yapar, gerektiğinde ıslah çalışması yapabilecek düzeyde seleksiyon, çiftleştirme, suni tohumlama ve melezleme gibi alanlarda bilgi ve becerilerini tekrarlar.
4   Öğrenciler, hayvanlarda ve hayvan sürülerinde görülen hastalıkların epidemiyolojisi, etiyolojisi , patogenezi, fizyopatolojisi, profilaksisi, kontrolü, teşhis ve tedavisi konularını hatırlar, pratik becerileri geliştirir.
5   Öğrenciler, hayvanlarda görülen paraziter, viral ve bakteriyel kaynaklı hastalıkların tanısını koyacak teorik bilgilerini hatırlar, bu hastalıklara yönelik tedavi yöntemleri hazırlar.
6   Öğrenciler, hayvanlarda görülen iç ve dış hastalıklar hakkında; dölerme ve suni tohumlama ile doğum ve jinekoloji alanlarında gerekli teorik bilgileri hatırlar. Klinik muayene ve görüntüleme cihazları ile klinik müdahalede kullanılan alet ve ekipmenları etkin olarak kullanarak gerekli tüm pratik uygulamaları yapma becerilerini geliştirir.
7   Öğrencilerin hayvansal gıda ürünlerinin üretimi, muhafazası, satışı ve hayvansal gıda ürünlerinden hastalık bulaşma riskleri ile gıda güvenliği hakkında ilgili mevzuat kapsamında strateji geliştirme becerileri gelişir.
8   Öğrencilerin hayvan hastalıklarının tanısına yönelik olarak nekropsi uygulama, laboratuvar tanı tekniklerini kullanma, tetkik sonuçlarını yorumlama ve raporlama becerileri gelişir.
9   Öğrenciler, hayvancılık sektörü, makro ve mikro düzeyde temel ekonomik kavramlar, hayvancılık işletmelerinin yönetim ve organizasyonu, hayvan sağlığı ekonomisi ve çiftlik idaresi konularında bilgilerini hatırlar.
10   Öğrenciler, veteriner hekimliği hizmetleri ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır; bilimsel teknik ve yöntemleri inceler, sorunları analiz eder, sosyal ve bilimsel projeler planlar ve hayata geçirir, elde ettiği verilere göre çözüm ve/veya tedavi alternatifleri sunar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 1. Grup, 2. Grup, 3.Grup, 4. Grup, 5. Grup
2 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 2. Grup, 3.Grup, 4. Grup, 5. Grup, 1. Grup
3 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 3.Grup, 4. Grup, 5. Grup, 1. Grup, 2. Grup
4 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 4. Grup, 5. Grup, 1. Grup, 2. Grup, 3. Grup
5 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 5. Grup, 1. Grup, 2. Grup, 3. Grup, 4. Grup
6 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 1. Grup, 2. Grup, 3.Grup, 4. Grup, 5. Grup
7 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 2. Grup, 3.Grup, 4. Grup, 5. Grup, 1. Grup
8 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 3.Grup, 4. Grup, 5. Grup, 1. Grup, 2. Grup
9 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 4. Grup, 5. Grup, 1. Grup, 2. Grup, 3. Grup
10 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 5. Grup, 1. Grup, 2. Grup, 3. Grup, 4. Grup
11 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 1. Grup, 2. Grup, 3.Grup, 4. Grup, 5. Grup
12 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 2. Grup, 3.Grup, 4. Grup, 5. Grup, 1. Grup
13 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 3.Grup, 4. Grup, 5. Grup, 1. Grup, 2. Grup
14 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 4. Grup, 5. Grup, 1. Grup, 2. Grup, 3. Grup
15 Temel Bilimler, Klinik öncesi bilimler, Zootekni ve Hayvan Besleme, Gıda Hijyeni ve Teknolojisi, Klinik Bilimler Rotasyonu 5. Grup, 1. Grup, 2. Grup, 3. Grup, 4. Grup
16 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Michael H. Ross, Wojciech Pawlina. Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas. Palme Yayıncılık, Ankara, 2014, 6. Baskı.
- David L. Nelson, Micheal M. Cox, Çeviri Ed. Y. Murat Elçin, Lehninger Biyokimyanın Ilkeleri, 5
- DUKES, Physiology of Domestic Animals,Melvin J. Swenson and William O. Reece (2003) , Twelfth Edition. Cornell University Press
- Color Atlas of the Veterinary Anatomy Ashdown, R.R., Done, S. Vol.I The Ruminants. 1.edition. Bailliere Tindall - Gower Medical Publishing, London 1984
- The Textbook of Veterinary Anatomy Dyce, K. M.,Sack, W. O., Wensing, C. J. G. Saunders Company, Philedelphia 1987 0-7216-1332-2 8. Veterinary Anatomy of Domestic Mammals Horst Erich König, Hans-Georg Liebich First Edition Schattauer, Stuttgart- New York 2004 3-7945-2101-3 6.
- Taylor, RE, Field, TG (2001). Bilimsel Çiftlik Hayvanı Üretimi, Yedinci Baskı, Prentice-Hall, Colarado, ABD.
- Thomas, DGM (1983). Hayvancılık, Üçüncü Baskı, Bailliere - Tindall, Londra, Ingiltere.
- Genel viroloji 2017, Prof.Dr. Kadir Yeşilbağ
- Veterinary Microbiology- Bacterial and Fungal Agents of Animal Disease (J. Glenn Songer, Karen W. Post, Elsevier Saunders, USA, 2005)
- Erer, H., Kıran, M.M, Çiftçi, K. (2000). Veteriner Genel Patoloji, Konya, Bahçıvanlar Basım.
- JubbBrown, C. C., Baker, D. C., Barker, I. K., & Maxie, M. G. (2007). Jubb, Kennedy and Palmer's pathology of
domestic animals. Alimentary system.
- Köküuslu, C. (1996). Genel Patoloji, Ankara, Medisan Yayınevi.
- Milli, Ü. H., Hazıroğlu R. (2000). Veteriner Patoloji, Ankara, Medipres.
- Akın, F., Samsar, E. (2000). Genel cerrahi, Malatya:Medipres
- Akın, F., Samsar, E. (2006). Veteriner özel cerrahi, Malatya:Medipres
- Slatter, D. (1993). Textbook of small animal surgery Philadelphia. W.B Saunders Co
- Veteriner Iç Hastalıklarında Klinik Muayene, (Başoğlu,A.,1998)
- Veteriner Iç Hastalıklarına Giriş (IMREN ,H.Y.,1998)
- Veterinary Pharmacology and Therapeutics, 10th Edition (Riviere J. E, Papich M.G, 2017, Wiley-Blackwell)
- Perry, T.W., Cullison, A.E., Lowrey, R.S. (2003).Feeds and Feeding.6th ed, Prince Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 07458, USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Problem dayalı öğrenme, küçük grup çalışmaları, projeye dayalı öğrenme, bilgisayara dayalı öğrenme, maket ve modellerle uygulama, standardize hastalarla uygulama, canlandırma (role play), hasta başı uygulamalar, laboratuar uygulamaları, sunum, olgu tartışması, makale tartışması

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Her bir intörn eğitimi öğrencisinin Anabilim Dalında almış olduğu teorik ders ve uygulamalar sonucunda, Anabilim Dalında bu dersleri veren Öğretim Üyelerince öğrencinin başarı seviyesi tespit edilir. Anabilim Dalında devam alan öğrenciler; teorik ders, her türlü uygulama, saha çalışması ve öngörülen diğer etkinliklerdeki genel başarı, katılım, uyumlu çalışma ve bilgi düzeyine göre sözlü ve/veya yazılı olarak değerlendirilerek, dersi veren Öğretim Üyelerinin katıldığı Anabilim Dalı Kurul Kararı ile 0-100 arası bir not verilir. Tamamlamaya kalmayan öğrencilerin notları dönem sonunda normal intörn derslerinin bitimini takiben, tamamlamaya kalan öğrencilerinki ise tamamlama sonrası ilan edilir. Ayrıca aynı süreler içerisinde Anabilim Dalı/Bölüm Başkanlığı nca yazı ile Dekanlığa bildirilir. Her öğrenci için Anabilim Dallarından gönderilen notların, Dekanlıkça Tablo 1 ve 2 ye uygun olarak ağırlıklı ortalaması hesaplanır ve her dönem için tek not olarak otomasyon sistemine girilir. Yüz tam puan üzerinden 60 (=CC, dörtlük sistemde 2.00) ve üzeri not alan öğrenciler başarılı olarak değerlendirilir. Herhangi bir Anabilim Dalından 50 nin altında not alan öğrenciler başarısız kabul edilir ve öğrencilerin notları hesaplamaya dahil edilmez. Bu öğrenciler başarısız oldukları Anabilim Dallarına tamamlama haftasında devam ederek başarılı olmak zorundadırlar. Ağırlıklı olarak hesaplanan tek not itibariyle başarısız olan (60 veya CC alamayan) öğrenciler ise ilgili dönemdeki tüm intörn derslerini ilk açıldığı dönemde tekrar ederler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İntörn eğitiminde öğrenciler kendi içinde gruplara ayrılırlar. Ders içeriği bölümünde belirtilen Anabilim Dallarında, belirtilen süreyle rotasyonlu eğitim alırlar. Ders saatlerinin hafta içerisindeki dağılımları ilgili Anabilim Dalı Başkanlığınca belirlenir ve her grup için önceden ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Kadri KULUALP
Dokuz Eylül Üniversitesi Veteriner Fakültesi Cerrahi Anabilim Dalı
e-mail: kadri.kulualp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Mesleksel beceriler uygulaması 5 20 100
Laboratuvar 4 60 240
Alan çalışması 4 60 240
Poliklinik çalışması 4 30 120
Final Sınavına Hazırlık 15 2 30
Final Sınavı 15 1 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 745

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85
ÖK.95
ÖK.10555