DERS ADI

: Türk Çini ve Seramik Sanatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEÇ 2006 Türk Çini ve Seramik Sanatı II ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. SERAP IŞIKHAN

Dersi Alan Birimler

Eski Çini Onarımları
Eski Çini Onarımları
Çini Tasarımı ve Onarımı

Dersin Amacı

Öğrencilere, Türk çini ve seramik sanatının gelişiminde özellikle 17.yüzyıl İznik çiniciliğinden sonraki dönemi içeren dönemlerden günümüze kadar yapılan üretimleri anlatmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . 17.yüzyıl sonu İznik çiniciliğinin bozulma sebepleri ve İznik atölyelerinin kapanma nedenleri konusunda bilgilenebilmesi,
2   Osmanlı dönemi çini sanatının dönemlerinin sanatsal özelliklerini ayırt edebilmesi
3   . İznik Çini sanatının yüzyıllar boyunca etkilediği ve etkilendiği uygarlıkları belirleyebilmesi
4   Çanakkale seramiklerinin sanatsal ve teknik özelliklerini öğrenebilmesi,
5   Anadolu da bulunan geleneksel çömlek üretim merkezlerinin üretimleri hakkında bilgi donanımına sahip olabilmesi, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

GEÇ 2005 - Türk Çini ve Seramik Sanatı I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk çini sanatı dersinde ele alınacak konuların ana hatlarının belirlenmesi
2 Osmanlı dönemi İznik çini sanatında Sultan II.Bayezid devri seramikleri
3 Osmanlı dönemi İznik çini sanatında Sultan I. Selim devri seramikleri
4 İznik seramiklerinde ustalar üslubu ve özellikleri
5 Çin Porselenlerin İznik çinileri üzerindeki etkileri
6 16. yüzyılda yapılan İznik seramiklerinde doğa tasvirli dekor ve dönemi
7 16.yüzyıl İznik seramiklerinin üslubu
8 Sultan II.Selim Devri Seramikleri
9 Geç Devir Mavi-Beyazları: Çin Mavi-Beyazları Etkisi
10 17.yüzyıl ilk yarısı Osmanlı Dönemi İznik seramikleri (I.Ahmed devri)
11 17.yüzyıl ilk yarısı Osmanlı Dönemi İznik seramikleri (I.Ahmed devri)
12 İznik çiniciliğinin son döneminde (17.yy.ikinci yarısı) çinilerde görülen bozulmalar ve nedenlerinin görsel ve kuramsal yönden incelenmesi
13 18.yüzyıl Kütahya Çinilerinin tarihçesi
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
ATASOY,Nurhan- Ruby, Jullian; İznik Seramikleri, 1989
ASLANAPA,Oktay; Türk Sanatı El Kitabı, Ankara,1993
Öney,Gönül; Beylikler Devri Sanatı,Ankara 1989

Diğer ders materyalleri:
Bilgisayar,barkovizyon

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Her hafta işlenecek konular hakkında önceden öğrencilere ders notu ve bilgi verilerek bir sonraki derse konu ile ilişkin kaynaklar getirilerek öğrencilerle birlikte işlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.60 + DKL * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Önceden verilen ders notları ve çeşitli kaynaklardan yararlanılarak derste anlatılan konuları kapsayan bir ara sınav ve final yapılması planlanmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır. Ayrıca verilen araştırma konusu dönem içi puanlamasına katılarak ve devamsızlık oranı da eklenerek ortalaması alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.savas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Öğrenciler istedikleri zaman email aracılığıyla iletişime geçebilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 2 2
Ödev hazırlama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15544
ÖK.25442
ÖK.3555
ÖK.4544
ÖK.555