DERS ADI

: Kendini İfade Aracı Olarak Müzik, Konuşma ve Dans

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 6026 Kendini İfade Aracı Olarak Müzik, Konuşma ve Dans SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SERMİN BİLEN

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Müzik, konuşma ve dansı kendini ifade aracı olarak kullanabilme becerilerini kazanıp, etkin öğrenme etkinliklerine bu becerileri yansıtabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendini ifade aracı olarak müzik, konuşma ve dansı önemini kavrar.
2   Kendini, müzik, konuşma ve dans ile ifade edebilecek esnekliği kazanır.
3   Müzik eğitiminde beden dilinin önemini kavrar.
4   Bedenini müzikal ifade aracı olarak kullanır.
5   Yaratıcı öğrenme ortamı oluşturabilmede müzik-konuşma ve dans ilişkisini kurar ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kendini İfade aracı olarak müzik, konuşma ve dansı önemi
2 Müzikal ifade ve öğretmen-öğrenci etkileşimi
3 Yaratıcı öğrenme ortamı oluşturabilmede müzik-konuşma ve dans ilişkisi
4 Mekan-zaman ve hareket ilişkisi
5 Mimik-jest ve iletişim
6 Anlamsız sözcüklerin müzikal ifade aracı olarak kullanımı
7 Anlamsız sözcüklerden grafiğe, grafikten beden perküsyonuna ulaşabilme stratejileri
8 Genel tekrar, sunumlar
9 Beden perküsyonu ve ritmik çalgı doğaçlamaları
10 Dans-Obje ve yaratıcı süreç
11 Müzik, şiir ve dans. Soyut imge ve dans
12 Tekerlemelerden ritmik ve dans doğaçlamalarına ulaşabilme stratejileri
13 Etkin öğrenmede kendini ifade aracı olarak müzik-konuşma ve danstan yararlanma
14 Kendini ifade aracı olarak müzik-konuşma ve dans etkinlikleri planlama ve uygulama
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Warner, B. Orff-Schulwerk, Applications for the Classrom.
Storms,J, 101 Music Games for Children.
Chosky, L. Teaching Music in the Twentieth Century.
Joyce-Mayfield, M, First Steps in Teaching Creative Dance to Children.
Newlove,J, Dalby,J, Laban for All.
Star, W. The Suzuki Violonist.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunum, sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sermin.bilen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 5 15
Sunum Hazırlama 3 5 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155455444
ÖK.255455444
ÖK.355455444
ÖK.4554
ÖK.555455444