DERS ADI

: Mikro Öğretim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; etkili öğrenme ve öğretmeyle ilgili temel kavramları bilen, mikro öğretimin önemini kavrayıp konuya uygun örnek ders planı ve etkinlikler tasarlayıp, uygulayabilen ve değerlendirebilen bireyler yetiştirmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilme
2   Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz edebilme
3   Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıklarını kavrayabilme
4   Mikro öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilme
5   Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları tasarlayabilme
6   Ders sunumlarının videoya kaydedip, kayıtlardan yararlanarak dersi değerlendirebilme
7   Özgün bir ders tasarlamaya istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi ve Önemi Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2 Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları
3 mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları
4 ders planı hazırlama
5 konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama
6 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi ( öğretmenin örnek uygulaması)
7 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
8 Genel Tekrar/ Ders Değerlendirme/ Ara sınav
9 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
10 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
11 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
12 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
13 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
14 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Allen, D. W. Micro-teaching: Personal review (1980). British journal of teacher education, 6(2), 147-151.
Deniz, L. (1993). Mikroöğretim. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5,31-46.
Kazu, H. (1996). Öğretmen yetiştirmede mikro öğretim yönteminin etkililiği(F.ü. teknik eğitim fakültesi örneği). Doktora tezi, Fırat üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü, Elazığ, Türkiye.
Allen, D. Ve Ryan K. (1969). Microteching, Reading. Mass: Addison-Wesley.
Brown, G. (1975). Microteaching a programme of teaching skills. London: Metheun.Demirel, Özcan (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı).
Özcan, D. (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı). Ankara: Pegema yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, aktif öğrenme, soru-cevap,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, proje, vize, sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halesucuoglu@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 3 8 24
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.135
ÖK.225
ÖK.344
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.64
ÖK.74