DERS ADI

: DENEYSEL PSİKOLOJİ*

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3029 DENEYSEL PSİKOLOJİ* ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT DERYA DURUSU EMEK SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, deneysel yöntemin ve bilimsel yaklaşımın temel kavram ve ilkelerini tanıtmaktır. Ders kapsamında gözlemsel, korelatif ve deneysel yöntemlerin özelliklerini; araştırmalarda etik konuları ve araştırma raporlarının nasıl okunacağı ve yazılacağı incelenecektir. Ayrıca, bilişsel psikoloji, sosyal psikoloji ve gelişim psikolojisi gibi psikolojinin farklı alanlarında bu yöntemlerin nasıl kullanıldığına odaklanılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Deneysel yöntemin ve bilimsel yaklaşımın temel kavram ve ilkelerini açıklayabilecek,
2   Nedensellik ilişkisini tanımlayabilecek ve örnekler verebilecek,
3   Bilimsel makale türlerini ve özelliklerini tanımlayabilecek,
4   Deneysel bir araştırmada kullanılan değişkenleri tanımlayabilecek ve örnekler verebilecek,
5   Deneysel araştırmalardaki etik konuları değerlendirebilecek,
6   Deneysel desenleri tanımlayabilecek ve özelliklerini betimleyebilecek,
7   Psikolojinin farklı çalışma alanlarında deneysel yöntemlerin nasıl kullanıldığını açıklayabilecek,
8   Araştırma raporlarının nasıl okunacağını ve yazılacağını açıklayabilecek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel Psikolojide Açıklama
2 Araştırma Teknikleri: Gözlem ve Korelasyon
3 Araştırma Teknikleri: Deneyler
4 Psikoloji Araştırmalarında Etik Kuralları
5 Araştırma Raporları Nasıl Okunur ve Yazılır
6 Psikofizik
7 Algı
8 Ara SInav
9 Dikkat ve Tepki Süresi
10 Koşullama ve Öğrenme
11 Hatırlama ve Unutma
12 Öğrenci sunumları/ödevleri
13 Düşünme ve Problem Çözme
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Barry H. KANTOWITZ , Henry L. ROEDIGER III , David G. ELMES (2009). Experimental Psychology. Wadsworth.
2- Martin, D. W. (2008). Doing psychology experiments. Belmont, CA: Thomson-Wadsworth.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Toplam iki sınav yapılacak ve bir ödev/sunum istenecektir. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

derya.emek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155444555
ÖK.2454554
ÖK.345555
ÖK.45455555
ÖK.544444555
ÖK.64544554
ÖK.755555555
ÖK.855555554