DERS ADI

: PSİKOLOJİK TESTLER I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4007 PSİKOLOJİK TESTLER I SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ORÇUN YORULMAZ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, psikolojik rahatsızlıkları belirlemede ve psikopatolojiyi ayırt etmede yetişkinler için kullanılan objektif ve projektif testlerin tanıtılmasıdır. Ders kapsamında alanda sıklıkla kullanılan testlerin incelenmesi, uygulaması, puanlaması ve klinik değerlendirme raporunun yazılması konularında beceri kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yetişkinlerle kullanılan çeşitli objektif ve projektif testlerin temel özelliklerini ve işlevlerini tanımlayabilmesi
2   Yetişkinlerle kullanılan çeşitli objektif ve projektif testleri uygulayabilmesi
3   Yetişkinlerle kullanılan çeşitli objektif ve projektif testleri puanlayabilmesi
4   Yetişkinlerle kullanılan çeşitli objektif ve projektif testlerin sonuçlarını rapor edebilmesi
5   Yetişkinlerle kullanılan çeşitli objektif ve projektif testlerin sonuçlarını bütünleştirerek genel bir değerlendirme raporu hazırlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve gereklerin tanıtımı
2 Klinik değerlendirme işlemleri ve değerlendirme etiği
3 Klinik değerlendirme işlemleri ve değerlendirme etiği
4 Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi
5 House-Tree-Person, MEDTZ
6 House-Tree-Person, MEDTZ
7 MMPI
8 MMPI, diğer objektif değerlendirme araçları (Beck Depresyon Envanteri, Beck Anksiyete Envanteri, Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri, Beck Umutsuzluk Ölçeği, vb.)
9 TAT, Cümle Tamamlama
10 TAT, Cümle Tamamlama
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkoyun, F. (2005) Projektif teknikler. Ankara: Nobel.
Graham, J. R. (1998). MMPI uygulama ve yorumlama rehberi (2. Baskı) (O. Sorias, Çev.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği. (Orijinal çalışma basım tarihi bt).
Greene, R. L. (1980). The MMPI: An Interpretive manual. New York: Grune & Stratton, Inc.
Groth-Marnat, G. (2003). Handbook of psychological assessment (4th d.). New York: Wiley.
Hilsenroth, M. J. & Segal, D. L. (Eds.). (2004). Comprehensive handbook of psychological assessment: Personality assessment (2nd Vol.). New Jersey: Wiley.
Lachar, D. (1990). The MMPI: Clinical assessment and automated interpretation. California: Western Psychological Services.
Murray, H. A. (1971). Thematic Apperception Test Manual. London: Harvard University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Tartışma
Gözlem ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-5: Ara sınav, dönem ödevi/raporu, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.30-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155544445
ÖK.25554445
ÖK.35554445
ÖK.455555445
ÖK.555544445