DERS ADI

: MOLEKÜLER ENDOKRİNOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MOT 6038 MOLEKÜLER ENDOKRİNOLOJİ SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Moleküler Tıp Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ZAHİDE ÇAVDAR

Dersi Alan Birimler

Moleküler Tıp Doktora

Dersin Amacı

Hormonların genel yapıları ve özellikleri, kimyasal yapılarına göre sınıflandırılmaları, fonksiyonları, biosentezleri ve yıkımı, moleküler etki mekanizmaları, hormon reseptörleri ve aktivasyonlarında rol oynayan moleküler sinyal iletim mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmaktır. Bunun yanında hipotalamus, hipofiz hormonları, pankreas hormonları, adrenal hormonlar, gonadlar ve steroid hormonlar ve gastrointestinal hormonların fizyolojik ve patolojik süreçteki klinik önemini kavramak ve bazı olgular üzerinden sık görülen hormon defektlerini değerlendirmektir. Son olarak da hormon tayin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Endokrin sistem ve hormon tanımı hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
2   Hormonların sınıflandırması, fonksiyonları ve moleküler etki mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
3   Hormon biyosentezi, regülasyonları, ve yıkımı hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
4   Hormon reseptörleri ve aktivasyonlarında rol oynayan moleküler sinyal iletim mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
5   Hormon bozuklukları ile ilişkin hastalıkların oluşum mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
6   Hormon tayin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Endokrin sistem bölümleri, Hormonların sınıflandırılması, Hormonların moleküler etki mekanizmaları ve hormon sekresyonunun düzenlenmesi, Hormonların reseptörleri ve aktivasyonlarında rol oynayan moleküler sinyal iletim mekanizmaları, Olgu Sunumları, Hormonların analiz yöntemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Harper s Illustrated Biochemistry. Murray RK, Bender DA, Botham KM, Kennelly PJ, Rodwell VW. McGrawHill Lange, 28 th edition, 2009.
2. Newsholme, EA and Leech, TR. Functional Biochemistry in Health and Disease 2010, WILEY-BLACKWELL, Oxford.
3. Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations. Thomas M. Devlin. Seventh Edition 2011, John-Wiley& Sons Inc. Publication, USA.
4. Tietz: Klinik Kimyada Temel İlkeler Beşinci Baskı. (Editörler: Burtis & Ashwood) (Çeviri Editörü: Diler Aslan).PALMY yayıncılık, pp.352-387.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, interaktif yöntemlerle işlenecektir. Öğrencilerin, verilen kaynaklardan yararlanarak derse önceden okumuş olarak gelmeleri beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kavrama, öğrenme, analiz etme, karşılaştırma, interaktif katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zahide.cavdar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri, Saat 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 10 10
Final Sınavı 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154335434533333
ÖK.254335434533333
ÖK.354435434533333
ÖK.453335434533333
ÖK.553335434533333
ÖK.654555434533553