DERS ADI

: YABANCI DİL I (ALMANCA)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDA 1003 YABANCI DİL I (ALMANCA) ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Yabancı Diller Yüksek Okulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FULYA KOYDEMİR

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği (İ.Ö)
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği (İ.Ö)
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
İlköğretim Matematik Öğretmenliği (İ.Ö)
Türkçe Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Resim-İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere günlük ve akademik yaşantılarında kullanabilecekleri Almanca bilgisi kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin Almanca yazıları okuyabilme becerisi kazanması
2   Öğrencilerin Almanca konuşabilme becerisi kazanması
3   Öğrencilerin Almanca yazma becerileri kazanması
4   Öğrencilerin Almanca anlayabilme becerileri kazanması
5   Öğrencilerin günlük hedef dildeki ifadeleri anlayabilme kullanabilme becerileri kazanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Selamlama / Vedalaşma, İsim sorma, Kendini ve başkalarını tanıtma
2 Nereden geliyorsun Hangi dilleri konuşuyorsun
3 Soru kelimeleri ( Ne, Nereden, Hangi...), Kişi zamirleri, Fiil çekimleri, İyelik zamirleri
4 Form doldurma, Aile üyelerini tanıtma, Alfabe, Sayılar
5 Nesneleri ve miktarlarını belirtme, Alışverişte yapılan konuşmalar
6 Adres sorma, Ev tasvir etme, Beğeni ve hoşnutsuzluk ifade etme
7 Evet-Hayır Soruları, Belirsiz artikel, Olumsuzluk, Belirli artikel, İsimlerin çoğulları, Sıfatlar, Yer Zarfları
8 Ev ilanı yazma, Gazete haberi okuma, Renkler, Ağırlık ve ölçü birimleri
9 Yarıyıl Vize Sınavı
10 Saatler ve günler, Gün boyunca yapılan aktiviteler, Havayı/Mevsimleri/Yönleri ifade etme
11 Alışverişte ve Restoranda yapılan konuşmalar
12 Ayrılabilen fiiller, Fiilin cümledeki pozisyonu, Präpositionlar, İsmin -i hali
13 Belirli bir konu hakkında kısa ilan yazma ve okuma, Boş zaman ve hobiler hakkında konuşma
14 Belirli bir konu hakkında kısa ilan yazma ve okuma, Boş zaman ve hobiler hakkında konuşma
15 Yarıyıl Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gramer, kelime bilgisi, okuma ve dinleme etkinlikleri, iletişimsel yaklaşım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilerin günlük ifadeleri ve basit kullanımları anlayıp kullanabilmeleri
2. Öğrencilerin, karşısındaki kişinin yavaş ve anlaşılır bir biçimde konuşması halinde söylenenleri anlaması
3. Öğrencilerin günlük okuma ödevlerini yapabilmeleri
4. Öğrencilerin temel seviyede soruları anlayıp cevaplandırabilmeleri

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derslerin % 70'ine katılımı zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55