DERS ADI

: PLANCILAR İÇİN UYGULAMALI MATEMATİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 5093 PLANCILAR İÇİN UYGULAMALI MATEMATİK SEÇMELİ 2 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KEMAL MERT ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)
İngilizce Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora
Kentsel Koruma Planlaması Tezsiz Yüksek Lisans
Kentsel Koruma Planlaması Yüksek Lisans
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans
Kentsel Tasarım Doktora
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İng)
Şehir ve Bölge Planlama Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste planlama ve mekan temelli diğer disiplinlerde alanında kullanılan sayısal yöntemler ve uygulamaları anlatılacaktır. Dersin ilk beş haftası temel matematik konularına ayrılmıştır. Dersin kalan kısmında ise planlamada kullanılan temel sayısal modeller tanıtılacak ve uygulamalı problem çözümleri yapılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel matematik kavramlarını ve klasik planlama teknikleri ile matematiksel modelleri tanıyabilmeli.
2   Temel matematik kavramlarını ve klasik planlama teknikleri ile matematiksel modelleri ayırt edebilmeli.
3   Derste görülen konulara ilişkin sayısal örnekleri çözebilmeli.
4   Kentsel problemlerin çözümlenmesinde klasik planlama teknikleri ile matematiksel modelleri uygulayabilmeli.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matrisler
2 Denklemler ve Grafikler
3 Üsler ve Logaritma
4 Süreklilik, Türev, İntegral
5 1. Ara Sınav
6 Doğrusal Programlama: Grafik Metot Dualite Teoremi
7 Doğrusal Programlama: Simlex Algoritması
8 Oyun Teorisi: Toplamı-Sıfır-Olmayan Oyunlar Toplamı-Sıfır-Olan Oyunlar
9 Oyun Teorisi: Mahkum'un Çıkmazı Hotelling-Chamberlein Problemi Kooperatif Tarzı Oyunlar
10 Karar Teorisi ve Karar Ağacı Yöntemi
11 2. Ara Sınav
12 Ekonomik-Temel Modeli: Varsayım Yöntemi Yer Seçimi Katsayısı (LQ) Yöntemi Minimum Gereksinimler Yöntemi
13 Arazi Kullanım Modelleri: Hansen Model Perakende Ticaret için Tek-Sınırlayıcılı Yer Çekim Modeli
14 Arazi Kullanım Modelleri: Lowry-Garin Modeli

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çubukçu, K.M. (2008) Planlamada Klasik Sayısal Yöntemler, ODTU Yayınları.
Klosterman, R. E. (1990) Community Analysis and Planning Techniques. Rowman & Littlefield Publishers
Lee, C. (1973) Models in Planning: An Introduction to the Use of Quantitative Models in Planning, Pergamon Press
Dökmeci, V.(2005) Planlamada Sayısal Yöntemler, İTÜ Yayınevi
Steward, J. (1991) Calculus, Brooks/Cole Publishing Comapany
Wagner, H. M. (1975) Principles of Operations Research, Prentice-Hall
Wilson A. G. & Kirkby M. J. (1975) Mathematics for Geographers and Planners, Clarendon Pres, Oxford.
Dowling, E. T. (1993), Mathematical Methods for Business and Economics, McGraw-Hill Companies, Inc.
Berresford, G.C., Rockett, A.M. (2000) Applied Calculus, Houghton Mifflin Company, Boston, NewYork.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, teorik sunumlar ve çözümlü örnekler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS 1 ARASINAV 1
2 ARS 2 ARASINAV 2
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU NOTARS 1 * 0.30 + ARS 2 * 0.30 + YSS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS 1 * 0.30 +ARS 2 * 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersler, teorik sunumlar ve çözümlü örnekler.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse devam zorunludur.
2. Her türlü kopya ve intihal kesinlikle yasaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Yerleşkesi
Mimarlık Fakültesi
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
Oda No: 109
Buca/İZMİR 35160

mert.cubukcu@deu.edu.tr
http://kisi.deu.edu.tr/mert.cubukcu

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe, 8:30-10:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Dersler 12 4 48
Final Sınava hazırlık 1 16 16
Ara Sınava hazırlık 2 12 24
Ders öncesi ve sonrası çalışma 12 7 84
Ara Sınav 2 3 6
Final Sınav 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.133223
ÖK.23222232
ÖK.33322
ÖK.433222233