DERS ADI

: NESNE YÖNELİMLİ ANALİZ VE TASARIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CSE 5043 NESNE YÖNELİMLİ ANALİZ VE TASARIM SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SEMİH UTKU

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans
Bilgisayar Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans
İngilizce Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora
Bilgisayar Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)
Bilgisayar Mühendisliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders modelleme yazılım gereksinimleri ve tasarım için nesne yönelimli yaklaşımların temel ilkelerini tanıtır. Çeşitli nesne yönelimli yaklaşımlar ve teknikler tartışılarak, yazılım endüstrisinde; analiz ve tasarım aşamasında yaygın olarak kullanılacak yöntemler uygulamalı gösterilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Problemlerin çözümünde uygulanacak nesne yönelimli analiz ve design ilkelerini tanımlayabilme
2   Bir takım içerisinde pratik sistemlerde uygulanacak karmaşıklığı tanımlayabilme, tasarlayabilme ve analiz edebilme
3   UML kullanarak bir problemin nesne yönelimli analiz ve tasarım dökumanını hazırlayabilme
4   Bir projede nesne yönelimli analiz ve design tekniklerinden uygun hangi yöntemi kullanma becerisini geliştirebilme
5   Nesne yönelimli analiz ve design pratiğini Yazılım proje yönetimi perspektifinden anlayabilme ve geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nesne Yönelimli Kavramlar
2 Nesne Tabanlı Analiz ve Modelleme
3 Yazılım Geliştirme Süreci
4 Use Case Diagramlar Oluşturma
5 Class Tanımı, Paket ve Class Diagram Çizimi
6 Nesne Diagramları Tanımı ve Karşıt Yapısal Diagramlar
7 Run-time Mimarisinin Tanımı
8 Tasarım Standartları
9 Alt Sistemlerin Tasarımı
10 UML Kullanımı ile Nesne Yönelimli Tasarım ve Modelleme
11 Durum Diagramları ile Çalışma
12 Nesne Etkileşimi Keşfi
13 Activite Diagramlar ile Çalışma
14 Yayınlama ve Parça Diagramları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
The Essence of Object-Oriented Programming with Java and UML, Bruce E. Wampler, Addison-Wesley, 2002

Yardımcı kaynak:
Systems Analysis and Design Methods by Jeffrey L. Whitten, Lonnie D. Bentey, 7th edition, Tata McGraw-Hill, 2007.
UML User Guide, Grady Booch, James Rumbaugh, Ivar Jacobson, Addison Wesley, 2002.

Referanslar:
Diğer Kaynaklar:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum/Ders anlatım ve etkileşimli tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 PRJ 1 PROJE 1
3 PRJ 2 PROJE 2
4 PRJ 3 PROJE 3
5 YSS YIL SONU SINAVI
6 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS + PRJ 1 + PRJ 2 +PRJ 3/4 * 0.50 + YSS * 0.50
7 BUT BÜTÜNLEME
8 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS + PRJ 1 + PRJ 2 +PRJ 3/4 * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Kopya çekmeki eser hırsızlığı (başkasının fikri yada meteryallerini kendisinin gibi göndermek),
aynı dersi alan başkasının projesini gerçekleştirmek yasaktır.
Tüm proje ve ödevler başarı ile tamamlanmalı.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Semih UTKU
Dokuz Eylül Üniversitesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Tınaztepe Yerleşkesi 35160 BUCA/İZMİR
Tel: (232) 301 74 01
E-Posta: semih@cs.deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 1 14 14
Kitap Okuma 6 10 60
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13422242424223
ÖK.22332223343422
ÖK.33243344222342
ÖK.44422232444442
ÖK.53232242434433