DERS ADI

: GELİŞİM PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RPD 1514 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SABAHATTİN ÇAĞIN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının psikolojinin tanımı, kapsamı, temel kuramları, bireyin gelişimsel özellikleri hakkında bilgilenmesini ve bu bilgileri meslek alanıyla bütünleştirmesini sağlamak, öğretmen adaylarına kendilerine, meslek alanlarına ve gelecekteki öğrencilerine yönelik gelişimsel açıdan bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikolojinin tanımını, alt alanlarını ve temel kuramları kavrayabilme
2   Eğitim ile psikolojiyi ilişkilendirebilme
3   Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilme
4   Kuramlara göre gelişim aşamalarını analiz edebilme
5   Gelişim psikolojisi kuramlarını meslek alanıyla ve milli eğitimin gereklilikleriyle bütünleştirebilme
6   Gelişim dönemi özellikleriyle eğitim içeriklerini, öğretim yöntemlerini düzenlemeye istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojinin tanımı, alt alanları ve araştırma yöntemleri, eğitim ve psikoloji ilişkisi
2 Psikolojinin temel kuramları
3 Gelişim psikolojisinin içeriği, temel kavramlar
4 Gelişimi etkileyen etmenler
5 Gelişimin ilkeleri ve gelişim görevleri kuramı
6 Bedensel gelişim
7 Piaget in bilişsel gelişim kuramı
8 Arasınav
9 Dil gelişimi kuramları
10 Freud un kişilik gelişimi kuramı
11 Erikson ın Psikososyal gelişim kuramı
12 Hümanist kişilik kuramları
13 Duygusal ve sosyal gelişim
14 Ahlak gelişimi ile ilgili temel kavramlar ve Piaget in ahlak gelişim kuramı, Kohlberg ve Gilligan ın ahlak gelişim kuramı
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eğitim Psikolojisi, Engin Deniz (Edt), Maya Akademi Yayıncılık, 2010
Çocuk ve Ergen Gelişimi, M. J. Gander & H. W. Gardiner, İmge Kitabevi, 2004;
Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, Gazi Kitabevi, 2001;
Gelişim Psikolojisi, B.Y. İnanç, M. Bilgin & M. Kılıç Atıcı, Nobel Kitabevi, 2004.
Eğitim Psikolojisi, Alim Kaya (Edt.), Pegem Akademi ,2011
Gelişim Psikolojisi, Yargı Yayınevi, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

O gün işlenecek konuya hazırlanılmış olarak ve kullanılacak kitap hazır olarak gelinecek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655