DERS ADI

: TARİHTE KADIN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0072 TARİHTE KADIN SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NESLİHAN ÜNAL

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Mütercim-Tercümanlık (İÖ) (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Arkeoloji (İÖ)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Psikoloji (Türkçe)
Tarih
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Tarihin bir öznesi olarak kadının konumunu ve tarih araştırmalarında kadın tarihinin ne oranda yer alabildiğini tespit etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kadın Tarihi ile ilgili kaynaklar hakkında bilgi sahibi olabilmesi (D1)
2   Antikçağdan günümüze kadının tarihteki yeri hakkında bilgilenmesi(D2)
3   Osmanlı döneminde kadının konumunu değerlendirebilmesi (D3)
4   Cumhuriyet döneminde kadının konumunu değerlendirebilmesi (D4)
5   Tarihin öznesi olarak kadının rolünü analiz edebilmesi amaçlanmaktadır. (D5)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kadın Tarihi ile ilgili kaynaklar Sunum yapılacaktır.
2 Antikçağdan Modern Döneme Kadar Kadın Tarihi Sunum yapılacaktır.
3 Osmanlı da Kadın Olmak I -Müslüman ve Gayrimüslim kadınlar- Sunum yapılacaktır.
4 Osmanlı da Kadın Olmak II - Giyim-kuşam, sosyalleşme- Sunum yapılacaktır.
5 Osmanlı da Kadın Olmak III - Kadın şair ve yazarlar- Sunum yapılacaktır.
6 Osmanlı da Kadın Olmak IV - Modernleşme Süreci- Sunum yapılacaktır.
7 Cumhuriyet döneminde kadının toplumsal konumu Sunum yapılacaktır.
8 Cumhuriyet döneminde kadının toplumsal konumu II Sunum yapılacaktır.
9 Seminer Sunum yapılacaktır.
10 Seminer Sunum yapılacaktır.
11 Seminer Sunum yapılacaktır.
12 Seminer Sunum yapılacaktır.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

(Ed. Georges Duby-Michelle Perrot), Kadınların Tarihi, 5 Cilt, İş Bankası Kültür Yay., İstanbul,2005.
Madelinie Zilfi, Modernleşmenin Eşiğinde Osmanlı Kadınları, Tarih Vakfı, İstanbul, 2000.
Leslie Peirce, Harem-i Hümayun, Osmanlı İmparatorluğunda Hükümranlık ve Kadınlar, Tarih Vakfı, İstanbul, 1998.
Sinem GÜL, Osmanlı Kadınının Özel Dünyası, Sabah Yayınları, İstanbul, 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ö Ç 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyeleri Binası Kat:3 Oda No: 306 Buca / İZMİR
Ofis Tel: 0232 301 87 34
neslihan.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13455
ÖK.2445
ÖK.3445
ÖK.4455
ÖK.55555