DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0034 ÇAĞDAŞ TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Müzecilik
Mütercim-Tercümanlık (İÖ) (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Arkeoloji (İÖ)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Psikoloji (Türkçe)
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Çağdaş Türk Devletlerinin siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel tarihlerini ve birbirleriyle ilişkilerini öğrencilere kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Çağdaş Türk Devletlerinin siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel tarihlerini hakkında bilgi sahibi olurlar.
2   Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Çağdaş Türk Devletlerinin birbirleriyle ilişkileri hakkında biigi sahibi olur.
3   Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Çağdaş Türk Devletlerinin dünya düzenindeki yerlerini ve önemlerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk toplulukları , Türklerin yaşadığı coğrafi bölgeler
2 Eski Sovyet sistemi ve Türkler
3 İdil-Ural bölgesi Türk toplulukları ve tarihsel gelişimleri
4 Kafkasya daki Türk toplulukları
5 Orta Asya Bağımsız Türk Devletleri
6 Doğu Türkistan
7 Vize Sınavı
8 Afganistan Türkleri
9 İran Türkleri
10 Irak Türkleri
11 Suriye Türkleri
12 Dağılan Yugoslavya daki Türkler
13 Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mehmet Saray, Türk Cumhuriyetleri Tarihi, TTK Yayınları, Ankara 1999. Türk Dünyası El Kitabı, II, Ankara 1992. İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Ankara 1996. Akdes Nimet Kurat, Rusya Tarihi, Ankara 1992. Fahir Armaoğlu, XX. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara 1991.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatım
Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

Vize %40
Final%60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin %70 devam zorunlulu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vefa.kurban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:15-14:15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34