DERS ADI

: ANADOLU UYGARLIKLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ESH 0042 ANADOLU UYGARLIKLARI SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Edebiyat Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı
Arkeoloji
Mütercim-Tercümanlık (İÖ) (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Arkeoloji (İÖ)
Türk Dili ve Edebiyatı
Mütercim-Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Psikoloji
Karşılaştırmalı Edebiyat
Sosyoloji (İ.Ö)
Sosyoloji
Felsefe
Dil Bilimi
Tarih (İÖ)
Mütercim-Tercümanlık (İngilizce)
Psikoloji (Türkçe)
Tarih
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Türkiye topraklarının içerdiği kültürel evreleri ve uygarlıkları anlatmaktır. Tarihöncesinden modern çağlara dek kültürlerin günümüze ulaşmış verilerini ve bunların günümüz yaşantısına katkıları ve yararları irdelenir. Somut veriler ve yakın coğrafya örnekleri üstünden ve güncel değerlendirmeler de dikkate alınarak konular görsel enstrümanlarla yansıtılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye kültür tarihini ana hatlarıyla öğrenebilmesi
2   Uygarlık verilerinin türlerini ve tanımlarını öğrenebilmesi
3   Tarihsel sitler konusunda haberdar olması
4   Günümüz yaşantısı içinde değerlendirmesi, yorumlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Akdenizin kıtasal oluşumu, Türkiye de fosil insan
2 Neolithik çağ, Göbeklitepe, Çatalhöyük
3 Tunç Çağı, Homeros ve Troia
4 Hitit Uygarlığı, Hattuşa
5 Phrygia Uygarlığı ve Gordion
6 Lydia Uygarlığı ve Sardes
7 Urartu Uygarlığı ve Doğu
8 Arasınav
9 İyonya uygarlığı ve Bilim
10 Karya Uygarlığı ve Dünyanın Yedi Harikası
11 Lykia Uygarlığı ve Noel Baba
12 Roma Uygarlığı ve Ephesos
13 Selçuklu Uygarlığı ve Batı Anadolu
14 Osmanlı da Modernizm ve Arkeoloji
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Princeton Encyclopedia of Classical Sites, Princeton 1976
The Oxford Handbook of Ancient Anatolia (10,000-323 BCE), Sharon R. Steadman-Gregory McMahon, Oxford 2011
The Oxford Handbook of Hellenic Studies, George Boys Stones-Barbara Graziosi-Phiroze Vasunia, Oxford 2009
Strabon, Antik Anadolu Coğrafyası-Geografika, Çev. Adnan Pekman, İstanbul 2005
Veli Sevin, Anadolu nun Tarihi Coğrafyası, Ankara 2001
George E. Bean, Eskiçağda Ege Bölgesi, İstanbul 1995
George E. Bean, Turkey-Beyond The Maeander, London 1989
Egon Friedel, Antik Yunan ın Kültür Tarihi, Ankara 2003
Nahit Bilgin, Antik Yunan Dünyası Felsefeden Ekonomiye, İstanbul 2004
Seton Lloyd, Türkiye nin Tarihi, Tübitak Yayınları, Ankara 1989
Bülent İplikçioğlu, Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul 1994

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunmum ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Seçmeli ve klasik tarzda sorularla değerlendirme yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Katılım (%70) zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukru.tul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.4