DERS ADI

: SOLUNUM-DOLAŞIM-KAN 101

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SDK 1105 SOLUNUM-DOLAŞIM-KAN 101 ZORUNLU 0 0 0 12

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR SEZER UYSAL

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, solunum ve dolaşım sistemi ile tiroid bezinin anatomik, histolojik yapılarının, fizyolojik ve biyokimyasal mekanizmalarının, hematopoetik ve lenforetiküler sisteme ait organ ve sıvıların özelliklerinin kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Solunum sistemi embriyolojik gelişimini anlatabilme
2   Solunum sistemi anatomisini tanımlayabilme
3   Solunum sisteminin histolojik yapısını tanımlayabilme
4   Solunum fizyolojisini tartışabilme
5   Oksijenin kanda taşınmasını açıklayabilme
6   Kalp ve dolaşım sistemi embriyolojisini açıklayabilme
7   Kalp ve dolaşım sistemi anatomisini tanımlayabilme
8   Kalp ve dolaşım sistemi histolojisini tanımlayabilme
9   Kalp kasının pompa olarak fizyolojisini açıklayabilme
10   Hematopoietik sistem ve lenfoid doku genel özelliklerini açıklayabilme
11   Kan basıncı ölçümünü uygulayabilme
12   Akciğerlerin muayenesini yapabilme
13   Hava kirliliği sorunlarını ve koruyucu önlemleri tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Solunum sistemi embriyolojisi
2 Solunum sistemi anatomisi ve histolojisi
3 Solunum fizyolojisi
4 Kalp ve dolaşım sistemi embriyolojisi
5 Kalp ve dolaşım sistemi anatomisi, histolojisi
6 Kalp fizyolojisi
7 Hematopoietik sistem ve lenfoid doku genel özellikleri
8 Akciğerlerin muayenesi
9 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Netter Temel Histoloji - W.K. Ovalle, P.C.Nahirney, S. Müftüoğlu, F.Kaymaz, P.Atilla (çev.ed), 2009.
Temel Histoloji - L.C.Junqueira, J.Carneiro, Y.Aytekin, S.Solakoğlu (çev.ed), 2006
Gray's Anatomy, The Anatomical Basis of Clinical Practice, Standring S (ed). Churchill Livingstone Elsevier 2008, Arıncı K, Elhan A. Anatomi, 2001,
Marks' Basic Medical Biochemistry, a Clinical Approach, Smith C, Marks A, Lieberman M. (eds.), 2005
Lippincott Biyokimya, Ulukaya E (çev.ed), 2007.
İnsan Fizyolojisi. Widmaier EP, Raff H, Strang KT. Vander (çev.ed) Demirgören S. 2010.
Tıbbi Fizyoloji. Guyton AC, Hall JE. Çavuşoğlu H, Çağlayan Yeğen B. (çev.ed), 2007.
Moleküler Hücre Biyolojisi, Lodish, Geçkil H, Özmen M., Yeşilada Ö. (çev.ed), 2008.
Hücre: Moleküler Yaklaşım, Cooper , Sakızlı M., Atabey N. (çev.ed), 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) oturumları,
Sunumlar,
Laboratuvar uygulamaları (anatomi, histoloji, fizyoloji, biyokimya),
Kliniğe giriş uygulamaları,
Mesleksel beceriler uygulamaları,
Küçük grup çalışmaları (KGÇ),
Alan çalışmaları,
Etik uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 BSV Blok Sonu Sınavı (%21)
2 PDÖ PDÖ Notu (%4)


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

DEÜTF ÖĞRETİM VE SINAV UYGULAMA ESASLARI
Madde 25 bent 2
b) Yıl içi başarı notu (YBN) ÖBD lerden alınan not ortalamasının %84'ü ve PDÖ notu ortalamalarının %16'sı olmak üzere 100 üzerinden hesaplanır.
YBN 80 ve üzeri = DBN 80 ve üzeri = Muaf = Başarılı
YBN %50si + DSD %50 si = DBN 65 ve üzeri = Başarılı
YBN %50si + BN %50 si = DBN 65 ve üzeri = Başarılı

Değerlendirme Kriteri

ÖBD, kuramsal ve uygulama sınavından oluşur. Değerlendirmenin kuramsal %82sini, uygulama %12sini oluşturur.
HBD değerlendirmeleri yeterliliğe dayalı olarak yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
PDÖ 11 3 33
Uygulama 15 2 30
Alan çalışmaları(kurum gezileri) 6 2 12
Sunum 54 1 54
Blok sonu sınavına hazırlık  1 60 60
Diğer sınavlara hazırlık  2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 12 96
Uygulama sınavı 2 1 2
Blok sonu sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 300

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1522
ÖK.2522
ÖK.3522
ÖK.4522
ÖK.5522
ÖK.6522
ÖK.7522
ÖK.8522
ÖK.9522
ÖK.10522
ÖK.115
ÖK.125
ÖK.1344