DERS ADI

: İLERİ ANADAL EĞİTİMİ II (MÜZİK KURAMLARI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5032 İLERİ ANADAL EĞİTİMİ II (MÜZİK KURAMLARI) SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Müzik kuramlarını ileri seviyede kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüm akor yapıları, akor-dışı sesler, altere akorlar ve modülasyonlarla bass partisi armonize edebilme
2   Tüm akor yapıları, akor-dışı sesler, altere akorlar ve modülasyonlarla soprano partisi armonize edebilme.
3   Modal müziğin özelliklerini tanımlayabilme.
4   Tonal ve modal kontrpuanın temel ilkelerini ayrıştırabilme.
5   Kontrpuan tekniği ile yazılan eserleri analiz edebilme.
6   Kontrpuan türlerini açıklayabilme.
7   Tonal ve modal kontrpuan partileri yaratabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 4-parti şifreli bas gerçekleme: üç sesli akorlar ve çevrimleri
2 4-parti şifreli bas gerçekleme: yedili, dokuzlu akorlar ve çevrimleri
3 4-parti şifreli bas gerçekleme: ara dominantlar, altere akorlar ve uygu dışı sesler
4 4-parti şifreli bas gerçekleme: modülasyon
5 4-parti soprano armonizasyonu: üç sesli, yedili, dokuzlu akorlar ve çevrimleri
6 4-parti soprano armonizasyonu: ara dominantlar, uygu dışı sesler ve altere akorlar.
7 4-parti soprano armonizasyonu: modülasyon
8 Ara Sınav ve modülasyonu çalışmalar
9 Kilise modları
10 Kontrpuanın temel ilkeleri
11 Kontrpuan: Bire karşı bir
12 Kontrpuan: Bire karşı iki
13 Kontrpuan: Bire karşı dört
14 Kontrpuan: Bire karşı senkoplar, Karışık ritimler (nakışlı kontrpuan)
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kennan, Kent, Tonal Counterpoint, Prentice-Hall, Inc., New Jersey, 1999
Gauldin, Robert, A Practical Approach to Sixteenth-Century Counterpoint , Prentice-Hall, Inc., New Jersey, 1985
Clough & Conley, Basic Harmonic Progressions, W. W. Norton & Company, Inc., New York, 1984
Korsakov, N. R., Kuramsal ve Uygulamalı Armoni Çev. Ataman, A. M., Levent Müzik Evi, İzmir, 1996
Müzik dağarından eser örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sözel anlatım, bireysel çalışma, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Derse devam durumu, arasınav ve final sınavlarındaki başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

haftanın her günü

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 10 9 90
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 8 64
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155345454
ÖK.255345454
ÖK.355345454
ÖK.455345454
ÖK.555345454
ÖK.655345454
ÖK.755345454