DERS ADI

: ESERLERDE İLERİ ÇÖZÜMLEME EĞİTİMİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5007 ESERLERDE İLERİ ÇÖZÜMLEME EĞİTİMİ I ZORUNLU 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Armonik ve biçimsel analiz tekniklerini kavrayabilme ve uygulayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müzik biçimlerinin temel kavramlarını belirtebilme.
2   Sahip oldukları temel özelliklere göre müzik biçimlerini açıklayabilme.
3   Barok, Klasik ve Romantik dönemlerde kullanılan biçimsel yapıları tanımlayabilme.
4   Barok, Klasik ve Romantik dönem eserlerinin armonik analizini yapabilme.
5   Biçimsel unsurların eserlerin genel yapılarına olan etkilerini yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cümle ve periyod kavramları, örnek eser üzerinde çalışmalar.
2 Klasik dönem eseleri üzerinde armonik analiz çalışmaları.
3 Klasik dönem eseleri üzerinde armonik analiz çalışmaları.
4 Klasik dönem eseleri üzerinde armonik ve biçimsel analiz çalışmaları.
5 Klasik dönem eseleri üzerinde armonik ve biçimsel analiz çalışmaları.
6 Romantik dönem eseleri üzerinde armonik ve biçimsel analiz çalışmaları.
7 Romantik dönem eseleri üzerinde armonik ve biçimsel analiz çalışmaları.
8 Ara Sınav ve analiz çalışmaları.
9 Rondo formu, biçim analizi.
10 Rondo formu, biçim analizi.
11 Rondo formunda eser yazma çalışmaları.
12 Rondo formunda eser yazma çalışmaları.
13 Rondo formunda yazılan eserler üzerinde analiz çalışmaları.
14 Rondo formunda yazılan eserler üzerinde analiz çalışmaları.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gren, D.M., Form in Tonal Music, Holt, Rinehart and Winston, Inc. New York, 1979
2. Bora, Uzay, Müzikte Form, Prizma Matbaacılık Ltd. Şti., İzmir, 2004
3. Benjamin, Thomas; Horvit, Michael; Nelson, Robert; Techniques and Materials of Tonal Music, Wadsworth Publishing Company, Belmont CA, 1992
4. İlhan Usmanbaş (1974). Müzikte Biçimler, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
5. William E. Chaplin (2000). Classical Form: A Theory of Formal Functions for the Instrumental Music of Haydn, Mozart, and Beethoven, Oxford University Press, USA.
6. Stefan Kostka, Dorothy Payne (2004). Tonal Harmony, McGraw Hill,New York.
7. Müzik dağarından eser örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözel anlatım, analiz, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam durumu, arasınav ve final sınavlarındaki başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftanın her günü

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.134354452
ÖK.245535542
ÖK.353345442
ÖK.445444532
ÖK.555445332