DERS ADI

: VERİ ÇEVİRİCİLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EEE 5089 VERİ ÇEVİRİCİLER SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZGE CİHANBEĞENDİ

Dersi Alan Birimler

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bütünleşik Doktora
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Doktora

Dersin Amacı

Analog/Dijital(A/D) ve Dijital/Analog(D/A) dönüştürücülerin çalışma ilkelerini, tümleşik dönüştürücü yapılarını, hızlarını ve doğruluklarını öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çeşitli A/D ve D/A dönüştürücülerin çalışma ilkelerini öğrenmek
2   Tümleşik dönüştürücü yapılarını, hızlarını ve doğruluklarını öğrenmek
3   Çeşitli tipte dönüştürücüler üzerinde araştırma yapmak ve güncel gelişmeleri sunmak
4   Belirli bir tip dönüştürücü üzerine yapılmış çalışmaların incelenmesi sonucunda bir olgu çalışması hazırlamak ve sunmak
5   Dönem projesi gerçekleştirerek teknik rapor hazırlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Analog ve sayısal işaret kavramlarının gözden geçirilmesi
2 D/A Dönüştürücüler
3 Ölçeklenmiş D/A dönüştürücüler; Yüksek çözünürlüklü ölçeklenmiş D/A dönüştürücüler
4 Parallel-Encoded A/D dönüştürücüler Counter-Ramp A/D dönüştürücüler
5 Successive-Approximation A/D dönüştürücüler Tümleşik devre A/D dönüştürücüler
6 Geri beslemeli A/D dönüştürücüler
7 Algorithmic dönüştürücüler, Ramp fonksiyonu dönüştürücüler
8 Hızlı A/D dönüştürücüler
9 Anahtarlamalı Akım veri dönüştürücüler
10 Sigma-Delta A/D dönüştürücüler
11 Delta-Sigma D/A dönüştürücüler
12 Proje sunumları
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Integrated Converters - D to A and A to D Architectures, Analysis and Simulation Circuit and Systems, Paul Jespers, Oxford University Press, 2001.

Yardımcı kaynaklar:
1. Digital Electronics, W.Kleitz, Sixth Edition, Prentice-Hall, 2002.
2. Electronic Devices and Circuits, T.F.Bogart, J.S.Beasley, G.Rico, Fifth Edition, Prentice-Hall, 2001.
3. Circuits and Systems, C. Toumazou, N.Battersby, S.Porta, IEEE Press, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RAP RAPOR
2 OLY OLAY İNCELEMESİ
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU RAP *0.30 +OLY *0.30 +YSS *0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU RAP *0.30 +OLY *0.30 +BUT *0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ödev %30
2. Olgu çalışması %30
3. Dönem Projesi %40

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sahin@deu.edu.tr Tel: 301 7179

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Uygulama 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 20 20
Preparing Individual Assignments 1 32 32
Tasarım Projesi 1 52 52
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154
ÖK.254
ÖK.3554
ÖK.444543
ÖK.5444