DERS ADI

: TÜMLEŞİK SENSÖRLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EEE 5082 TÜMLEŞİK SENSÖRLER SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZGE CİHANBEĞENDİ

Dersi Alan Birimler

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bütünleşik Doktora
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Doktora

Dersin Amacı

Çeşitli tipte algılayıcıları ve çalışma ilkelerini öğretmek; bu alanda yeni gelişmeler ve teknoloji hakkında bilgi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Algılayıcı çeşitlerini ve sınıflandırılmasını öğrenmek
2   Çeşitli tipte algılayıcıların çalışma ilkelerini öğrenmek
3   Çeşitli tipte algılayıcılar üzerinde araştırma yapmak ve güncel gelişmeleri sunmak
4   Belirli bir tip algılayıcı üzerine yapılmış çalışmaların incelenmesi sonucunda bir olgu çalışması hazırlamak ve sunmak
5   Dönem projesi gerçekleştirerek teknik rapor hazırlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Tanımlar, mikroelektroik sistemlerde algılayıcıların rolü, başlıca uygulama alanları
2 Sıcaklık algılayıcıları, sıcaklık duyarlılığı, termistör elemanı
3 Termokupl elemanı, termopil; gerilim referansı, sıcaklıktan bağımsız devre tasarımı
4 Optik, ışık, görüntü algılayıcıları
5 Elektrik akımı ve potansiyeli; manyetik algılayıcılar
6 Kimyasal algılayıcılar
7 Akustik, ses, titreşim algılayıcıları
8 Mekanik algılayıcılar, gerilme ve basınç, piezorezistif basınç algılayıcılar, kapasitif basınç algılayıcılar
9 Konum, açı, yer değiştirme, uzaklık, hız, ivme ölçümü
10 Özel amaçlı algılayıcılar
11 Sensör teknolojisi
12 Proje Sunumları
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. R.S. Muller, et. al., Microsensors, New York: IEEE Press, 1991
Yardımcı kaynaklar:
1. S. M. Sze, Semiconductor Sensors, Wiley, 1994
2. S. Middelhoek and S.A. Audet, Silicon Sensors, Academic Press, 1989
3. G.T. Kovacs, Micromachined Transducers Sourcebook, McGraw-Hill, 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RAP RAPOR
2 OLY OLAY İNCELEMESİ
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU RAP *0.30 +OLY *0.30 +YSS *0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU RAP *0.30 +OLY *0.30 +BUT *0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ödev %30
2. Olgu çalışması %30
3. Dönem Projesi %40

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sahin@deu.edu.tr Tel: 301 7179

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Uygulama 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 32 32
Tasarım Projesi 1 52 52
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154
ÖK.254
ÖK.3554
ÖK.444543
ÖK.5444