DERS ADI

: BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CME 1203 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR YALÇIN ÇEBİ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere bilgisayar donanımı, bilgisayar aritmetiği, bilgisayar mimarisi, bilgisayar
ağları, işletim sistemleri, programlama kavramları ve betik dilleri hakkında temel bilgileri
vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel bilgisayar donanım ve yazılımı hakkında temel bilgileri alabilme
2   Problemleri bilgisayar aritmetiği kullanarak çözümleyebilme
3   Bilgisayar mimarisinin temellerini anlayabilme
4   UNIX tabanlı sistemleri kullanabilme
5   Programlama dilllerinin türlerini ve paradigmaları anlayabilme
6   Bilişim problem tanımlamasını ve algoritmik çözümü anlama ve betik dili ile bir çözüm uygulama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Genel Kavramları
2 Bilgisayar Bilimlerinin Kavramları; Sayısal Hesaplama
3 Bilgisayarın Tarihçesi; İkili Gösterim
4 Bilgisayar Donanımı; İkili Gösterim ve Bilgisayar Aritmetiği
5 Bilgisayar Organizasyonu ve Mimarisi; DOS komutları
6 Yazılımların Sınıflandırılması ve İşletim Sistemleri; LINUX ve Kabuk Komutları
7 Veri İletimi ve Bilgisayar Ağları; Kabuk Komutları, Ödev Açıklaması
8 Programlama; Programlama Kavramları ve bir Programlama Ortamı Kurulumu
9 ARA SINAV
10 Programlama ve Veri; Python'da Değişkenler ve Veri Türleri
11 Fonksiyonlar, Özyineleme ve Iterasyon; Python'da Fonksiyonlar ve İterasyon
12 İterasyon ve Karmaşıklık; Python'da Özyineleme
13 Karmaşıklık ve Özet Veri Türleri; Python'da Özetleme Yöntemleri
14 Özet Veri Tipleri ve OOP; Python'da OOP Uygulamaları.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

French, C.S., Computer Science 4/e, DP Publications, ISBN 1-873981-19, London, 1992.
Parsons, J.J., Oja, D., New Perspectives on Computer Concepts 6th Edition, Course Technology, Thomson Learning, ISBN 0-619- 10005-2, 2003
Reed, David, A Balanced Introduction to Computer Science 3e, Prentice Hall, ISBN: 978-0-13-216675-1, New Jersey, 2011.
Brookshear, J.Glenn, Computer Science an Overview 11e, Addison-Wesley, ISBN: 978-0-13-256903-3, 2012.
David Beazley, David, Jones Brian K., Python Cookbook 3e, O Reilly Media, Inc., ISBN: 978-1-449-34037-7, 2013.
Downey, Allen, Think Phyton 2e, Green Tea Press, http://www.thinkphyton.com, 2015.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, sunum, ödev, laboratuvar çalışması ve etkileşimli tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler ödevleri için formal raporlar hazırlamalı ve bunları verilen zaman
içerisinde öğretim üyesine teslim etmelidir.

Değerlendirme Kriteri

Ders çıktısı 1, 2, 3, 4 ve 5 sınavlarla değerlendirilecektir.
Ders çıktıları 1, 2 ve 3 temelde ara sınav ile değerlendirilecektir.
Ders çıktıları 4, 5 ve 6 temelde ödevlerle değerlendirilecektir.
Final sınavında, ders çıktıları 4, 5 ve 6'nın ödevlerle değerlendirilme oranları dikkate alınarak sorular ders çıktıları 1, 2 ve 3'ü temelde, genelde ise ders çıktıları 4, 5 ve 6'yı ise genelde değerlendirecek şekilde tasarlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derslere %70, laboratuvarlara %80 devam etmeleri, ödevlerini formal
dokümanlar şeklinde sunmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Tınaztepe Yerleşkesi 35390 Buca/İZMİR
Oda: 221; Tel: (232) 301 74 07
e-posta1: yalcin.cebi@deu.edu.tr ; e-posta2: yalcin@cs.deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 9:00-10:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 2 8 16
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.132344
ÖK.2554431
ÖK.33241
ÖK.443454444
ÖK.5344
ÖK.65534