DERS ADI

: KARAKTER GELİŞTİRME VE CANLANDIRMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 3011 KARAKTER GELİŞTİRME VE CANLANDIRMA SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ENGİN DOĞAN

Dersi Alan Birimler

Grafik
Oyunculuk
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Aksesuar Tasarımı
Dramatik Yazarlık-Dramaturji
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Müzik Bilimleri
Heykel
Fotoğraf
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tezhip
Tekstil Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Öğrencinin kendi özgü çizim tarzıyla animasyon karakteri oluşturmayı ve bir metni storyboard olarak tasarlayabilmeyi öğrenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kendine özgü çizim tarzını oluşturabilmesi,
2   Rahatlıkla animasyona uygun karakter üretebilmesi,
3   Kısa animasyon senaryoları yazabilmesi,
4   Yazdığı senaryoyu storyboard'a dönüştürebilmesi,
5   Farklı tarzlarda oluşturulmuş animasyon karakterleri hakkında kuramsal bilgi sahibi olabilmesi,
6   Alandaki yeniliklere açık olabilmesi ve onları takip edebilmesi,
7   Malzeme bilgisine sahip olabilmesi,
8   Zamanlama, stüdyoda çalışma ve iş disiplinine sahip olabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seminer: Animasyon ve animasyon tarihi hakkında genel bilgilendirme
2 Seminer: Farklı tarz ve stüdyolara ait örnekler üzerinden karakter tasarımının incelenmesi.
3 İdeal insan formu çözümlemeli karakter tasarımı: Bilgilendirme ve eskiz çalışmaları.
4 Eskiz seçimi ve uygulama
5 Yarı insan - yarı hayvan karışımı karakter tasarımı: Bilgilendirme ve eskiz çalışmaları.
6 Eskiz seçimi ve uygulama
7 İki hayvan formunun karışımından oluşan yaratık karakter tasarımı: Bilgilendirme ve eskiz çalışmaları.
8 Eskiz seçimi ve uygulama.
9 Uygulama.
10 Deneysel stopmotion çalışması.
11 Seminer: Hikaye yazımı ve senaryo oluşturma hakkında bilgilendirme. Kısa hikaye çalışması ve senaryo oluşturma.
12 Kısa hikaye çalışması ve senaryo oluşturma.
13 Seminer: Storyboard oluşturma hakkında bilgilendirme. Hazırlanan senaryonun storyboarda dönüştürülmesi.
14 Hazırlanan senaryonun storyboarda dönüştürülmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Canlandırma Tekniği Ders Notları (1) (Erim Özen - Anadolu Üniversitesi)
Movements in; Animation, Brian G.D. Salt, Elsevier, 1976
Animator's Survival Kit, Expanded Edition: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer,Games, Stop Motion and Internet Animators, Richard Williams, Faber&Faber, 2009
Lighting For Location Motion Pictures, Alan J.Ritsko, Van Nostrand Reinhold Inc.,U.S., 1980

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödevlerle desteklenmiş uygulamalar; stüdyo ortamında, slaytlı seminerler ve çizim çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKat./Performans
3 DJD DönemSonuJüriDeğ.
4 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + DKL * 0.30 + DJD * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Teorik ders ve Uygulamalarda, Öğretim Elemanı tarafından bildirilen tüm kurallara uymak.
Derslere hazırlıklı gelmek.
Çalışma ve malzemeleri yanında getirmek.
Uygulamaları belirlenen zaman içinde tamamlamak.
Proje ve ödevleri belirtilen zaman içinde teslim etmek.
Stüdyo çalışmalarının en az %80'ine katılmak.
Her türlü kopya ve usulsüz alıntılar Üniversite Disiplin Yönetmeliğine göre cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

engin.dogan@deu.edu.tr
(0232) 4129163

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi için Sunum hazırlama 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.111221131111111111211
ÖK.211221131111111111211
ÖK.311221131111111111211
ÖK.411221131111111111211
ÖK.511221131111111111211
ÖK.611221131111111111211
ÖK.711221131111111111211
ÖK.811221131111111111211