DERS ADI

: SANAT VE BİLİM İLİŞKİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBS 2240 SANAT VE BİLİM İLİŞKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Film Tasarım ve Yönetmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BURAK BAKIR

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Aksesuar Tasarımı
Dramatik Yazarlık-Dramaturji
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Müzik Bilimleri
Heykel
Fotoğraf
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tezhip
Tekstil Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Ders Sanat ve bilim arasındaki ilişkinin anlaşılmasını hedeflemekte ve sanatçının ve bilim insanın merakları arasındaki benzerliklerin neler olduğu, kullanılan araçların birbirleriyle ilişkileri, sanatsal üretimin biliminin yapılıp yapılamayacağı gibi soruların yanıtlarını bulmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilim ve Sanatın benzerlikleri ve farklılıklarının ortaya konması
2   Bilim ve sanatın karşılıklı olarak birbirlerinin gelişimlerine etkilerinin anlaşılması
3   Bilimsel gelişmelerin sanatsal anlatı formları üzerindeki etkilerinin anlaşılması
4   Sanatın bilimi yapılabilir mi sorusu etrafında tartışmaların sürdürülmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin işleyiş biçiminin anlatılması, bilim ve sanat kavramları üzerine genel bir değerlendirme.
2 Bilgi ve Bilim Nedir
3 Bilgi ve Bilim Nedir
4 Bilgi ve Bilim Nedir
5 Bilim ve Sanatı birbirinden ayıran özellikler
6 Bilim ve Sanatı birbirinden ayıran özellikler
7 Bilim ve Sanatı birbirinden ayıran özellikler
8 Bilim ve Teknolojinin Sanat üzerindeki etkileri
9 Bilim ve Teknolojinin Sanat üzerindeki etkileri
10 Bilim ve Teknolojinin Sanat üzerindeki etkileri
11 Bilim ve Teknolojinin Sanat üzerindeki etkileri
12 Ödevlerin değerlendirilmesi ve tartışılması
13 Ödevlerin değerlendirilmesi ve tartışılması
14 Ödevlerin değerlendirilmesi ve tartışılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Doğan Özlem, Bilim Felsefesi, Notos, İstanbul, 2010
Ahmet Cevizci, Bilgi Felsefesi, Say Yayınları, İstanbul, 2010
Thomas S. Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2010
Martin Heidegger, Teknik ve Dönüş, Çev. Necati Aça, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara
Davis Pears, Bilgi Nedir, Çev. Abdülbaki Güçlü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara
Alaeddin Şenel, 50 Soruda Bilim ve Bilimsel Yöntem, Bilim ve Gelecek yayınları, İstanbul 2012

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste bilim ve sanatın ne zaman birbirlerinden farklı alanlarda kavranmaya başladığı, bu ayrımın nedenleri ve iki alanın gelişimi üzerine açıklamalarda bulunulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 DDV DerseDevam
4 BSN Başarı Notu ODV * 0.60 + DKL * 0.30 + DDV * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler, derse hazırlıklı gelmekle yükümlüdürler.

Değerlendirme Kriteri

Derslerdeki tartışmalara katılım oranı ve hazırlanan ödevlerin niteliği değerlendirmede belirleyici olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1433354
ÖK.243333353
ÖK.3443334443
ÖK.44333353