DERS ADI

: GÖRSEL İŞİTSEL KÜLTÜR VE YARATICILIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBS 1130 GÖRSEL İŞİTSEL KÜLTÜR VE YARATICILIK SEÇMELİ 3 2 0 4

Dersi Veren Birim

Film Tasarım ve Yönetmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BURAK BAKIR

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Aksesuar Tasarımı
Dramatik Yazarlık-Dramaturji
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Müzik Bilimleri
Heykel
Fotoğraf
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tezhip
Tekstil Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Görsel ve işitsel düşünme biçimine götüren yolları sinema, plastik ve görsel sanatlar, müzik, gösteri, seyirlik ve popüler kültür ürünleri, ilgili kuramlar ve hepsini mümkün kılan icatların bilgisinden yararlanarak ortaya çıkarmaktır. Ders kapsamında sinema estetiği bilgisine kaynaklık edecek yaratıcılık odaklı araştırma ve uygulamalar gerçekleştirilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Sanatta görsel ve işitsel imgenin konumunu kavrayabilmesi,
2   2- Görme biçimlerine yönelik belli başlı değerlendirmeler hakkında bilgi edinebilmesi,
3   3- Görsel kültür ile yaratıcılık arasındaki bağları kurabilmesi,
4   4- Farklı sanat dallarında görsel ve işitsel kültürün izlerini yakalayabilmesi,
5   5- Edindiği deneyimleri bir sanat dalında nasıl kullanabileceğini tasarlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konunun kapsamı ve tanıtımı
2 Görsel ve işitsel imgenin sınırları
3 Farklı sanat dallarında görsel işitsel kültür
4 Farklı sanat dallarında görsel işitsel kültür
5 Farklı sanat dallarında görsel işitsel kültür
6 Farklı sanat dallarında görsel işitsel kültür
7 Farklı sanat dallarında görsel işitsel kültür
8 Farklı sanat dallarında görsel işitsel kültür
9 Hareketli imge
10 Görsel işitsel sanatlarda yaratıcılık
11 Görsel işitsel sanatlarda yaratıcılık
12 Popüler kültürde görsel işitsel imgenin yeri
13 Popüler kültürde görsel işitsel imgenin yeri
14 Genel değerlendirme
15 VİZE

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Görme Biçimleri- John Berger, Metis, 1999.
Tersten Perspektif- Pavel Florenski, Metis, 2000.
Görsel Düşünme, Rudolf Arnheim, Metis, 2007.
İmgeler Nasıl Düşünür -Ron Burnett, Metis, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel ve işitsel imgenin bir çok boyutu birçok sanat dalından ilgili görülen materyaller (resim, illüstrasyon, fotoğraf, müzik, film vb. aracılığıyla araştırılacaktır. Derslerde barkovizyon kullanılanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlarda öğrencinin dönem boyunca işlenen konulara dair soruları kendi yorumlarını katarak yanıtlamaları beklenmektedir. Sınavlara yaratıcılığa yönelik uygulamalar da dahil edilecektir.

Değerlendirme Kriteri


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1.Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Örnek olay çalışması 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.133
ÖK.234
ÖK.344
ÖK.43
ÖK.55