DERS ADI

: TEMEL BİLGİSAYAR OYUN TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FCS 3020 TEMEL BİLGİSAYAR OYUN TASARIMI SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Aksesuar Tasarımı
Dramatik Yazarlık-Dramaturji
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Müzik Bilimleri
Heykel
Fotoğraf
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tezhip
Tekstil Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Seneryosu, yaratıcı level tasarımları, çizim, konsept ve karakter tasarımları tamamlanmış basit oyun projesini gerçekleştirebilme becerisini sağlama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; Basit oyun tasarımı için kullanılan programı teorik ve pratik düzeyde bilmesi,
2   Kullanılan program ile basit bir oyun uygulaması yapabilmesi,
3   Oyun tasarımı için gerekli olan konsept tasarımları ve level tasarımlarını gerçekleştirebilmesi,
4   Oyun seneryosunda var olan olayları, dramatik yapısını bozmadan oyun level tasarımına uygulayabilmesi,
5   Basit oyun tasarımı sürecinde karşılaşılabilecek sorunları çözebilmesi beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Unity programını ve arayüzünü tanımak.
2 Unity program ekranını ve farklı arayüz pencerelerini kullanmak.
3 Unity programında basit obje modellerini ve özelliklerini kavramak.
4 Unity, mekan ve atmosfer özelliklerini pekiştirmek amacıyla, çeşitli kompozisyonlar oluşturmak.
5 Unity içerisinde kütüphane oluşturma uygulamaları yapmak.
6 Unity programı ile diğer 3D modelleme programları arasında köprü oluşturmak.
7 Uygulamalar ve Pratikler.
8 Karakter animasyonunu Unity programı içerisinde kullanmak ve komutlara göre hareket ettirmek.
9 Uygulamalar ve Pratikler.
10 Oyun içerisinde oluşturulacak mekan tasarımlarını başka 3D programlarda tasarlanarak Unity içine entegre etmek.
11 Uygulamalar ve Pratikler.
12 Oyun içerisinde ışıklandırma, atmosfer, iklim gibi unsurların görselleştirme tekniklerini pekiştirmek.
13 Unity programı içerisinde animasyon tasarlamak.
14 Uygulamalar ve Pratikler.
15 Uygulamalar, Pratikler ve eksikleri tamamlamak.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: The art of game design, Jesse Schell.
Level Up, Scott Rogers
Rules of Play, Eric Zimmerman

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, projeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi
Uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecektir. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden üç haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.10 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ürettiği denemeleri internet üzerinden öğrencilerin görebildiği kapalı grupta paylaşılır . Öğrencilerin mensubu olduğu grup puanlar. Öğrencilerden Alınan Puan % 50 sini oluştururken .İkinci % 50 Dersi veren Öğretim Üyesi tarafından belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık,algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 1 7
Uygulama 7 5 35
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 1 3
Proje Hazırlama 6 5 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.234
ÖK.33
ÖK.433
ÖK.53