DERS ADI

: PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ FELSEFESİ VE UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSH 6023 PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ FELSEFESİ VE UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 0 0 20

Dersi Veren Birim

Psikiyatri Hemşire. Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT ZEKİYE ÇETİNKAYA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Psikiyatri Hemşire. Doktora

Dersin Amacı

Bu derste öğrencinin dünyada ve ülkemizdeki değişim ve gelişmelere paralel olarak Psikiyatri Hemşireliğinin felsefesi, temel insan bilimleri ile psikiyatri hemşireliğinin ilişkisi, mevcut uygulamaların irdelenmesi, teori ve uygulamaların psikiyatri hemşireliği felsefesi ile uygunluğunu inceleyerek psikiyatri hemşireliğine ilişkin felsefe geliştirmesi amaçlanır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikiyatri hemşireliği felsefesini oluşturan kuramların bilgisine sahip olma
2   Psikiyatri hemşireliği felsefesinin uygulamadaki yansımasını inceleme
3   Psikiyatri hemşireliği felsefesinin dünyada ve ülkemizde uygulamaları nasıl etkilediğini tanıma.
4   Ülkemizde psikiyatri hemşireliğinin araştırma,uygulama ve eğitimine ilişkin felsefe oluşturma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikiyatri hemşireliği kavramsal modeller-I, Psikiyatri hemşireliği kavramsal modeller-II,
2 Psikoanalitik Teori, Sosyokültürel Teori, Davranışçı Psikoloji, Hümanistik Teori, İlişkiye Dayalı Hemşirelik Teorileri, Bakıma Dayalı Hemşirelik Teorileri, Bilişsel Teoriler, Gereksinime Dayalı Hemşirelik Teorileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA.
Townsend, MC. (2009) Psychiatric Mental Healt Nursing. Sixth Edition. David Company. Philadelphia. USA
Gigliotti, E. The value of nursing models in practice. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2008; 1 (1):42-50.
Lazarus, R., Folkman, S. Transactional theory and research on emotions and coping. European Journal of Personality. 1987; 1:141-169.
Neuman, B. The Neuman systems model. In The Neuman Systems Model, 4th ed. (Neuman B. & Fawcett J., eds). 2002. Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ. 3 33.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartisma, soru-cevap, vaka sunumu, kavram haritası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + BUT* 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama , bilgileri birlestirme becerileri degerlendirilmektedir.

Ogrencinin odev/sunumlarinda; durumlari tanimlamasi, analiz etmesi, planlamasi, karar vermesi, girisimleri yurutmesi, degerlendirmesi, isbirligi, bilgiye ulasmasi, degisim yaratmasi degerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Zekiye Ç. Duman

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 3 15 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 50 150
Vize Sınavına Hazırlık 1 51 51
Final Sınavına Hazırlık 1 60 60
Ödev Hazırlama 3 30 90
Sunum Hazırlama 3 30 90
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 490

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555