DERS ADI

: AİLELERE YÖNELİK KONSÜLTASYON HİZMETLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6112 AİLELERE YÖNELİK KONSÜLTASYON HİZMETLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HATİCE ZEKAVET KABASAKAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

: Aileye yönelik konsültasyon çalışmaları ile öğrencinin, hem okulda hem evde tüm gelişimini destekleyecek somut stratejiler üretilmesi için okul psikolojik danışmanlarının bu alandaki yeterliliklerini arttırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konsultasyon hizmetlerinin genel Özellikleri bilme
2   Ailelere yönelik konsültasyon hizmetlerini bilme
3   YÖneticilere yönelik konsültasyon hizmetlerini bilme
4   Öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetlerini bilme
5   Konsültasyon hizmetinin Sonuçlarının değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konsultasyon hizmetlerinin genel Özellikleri
2 Konsultasyon hizmetleri etkileyen faktörler
3 Konsültasyon hizmeti ve hizmet sürecinin içeriği
4 Öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetleri
5 Öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetleri uygulamaları
6 Ailelere yönelik konsültasyon hizmetleri
7 Ailelere yönelik konsültasyon hizmetleri uygulamaları
8 Vize sınavı
9 Yöneticilere yönelik konsültasyon hizmetleri
10 Yöneticilere yönelik konsültasyon hizmetleri uygulamaları
11 Konsültasyon hizmetinin Sonuçları
12 Konsültasyon hizmetinin Sonuçlarının değerlendirilmesi
13 Bireysel Konsültasyon
14 Grup Konsültasyonu
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Hackney,H&Cormier,L.S.(1996) The Professional counselor:A process guide to helping(3rd ed ) Boston:Allyn&Bacon
Yardımcı kaynaklar: Akman, Y. (2002). Okullardaki Konsültasyon Çalışmaları ve Ruh Sağlığı Konsültasyon Modeli. Türk PDR Dergisi, Cilt:2, Sayı:18.
Mignon,S;Calvin,J.L; Holmes,M.W(2002)Familya buse Consequences,Theories,and Reponses ,Boston, Allyn and Bacon 2002

Thompson,R.A.(2002)School Counseling,Best Practices For Working İn The schools Newyork ,london:Brunner-Routledge
Wagner,W (2003) Counseling,Psychology and Children Newjersey, Merrill Prentice Hall, 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödevler ve grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zekavet.kabasakal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1113351113
ÖK.2113351113
ÖK.3113353113
ÖK.4113351113
ÖK.5113351113