DERS ADI

: ERGENLERDE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6108 ERGENLERDE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RENGİN KARACA

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilere ergenlerde görülen davranış bozukluklarını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Davranış bozukluğu kavramı ve tanı ölçütlerinin öğrenilmesi,
2   Bedensel değişikliklerin davranışlar ve duygular üzerindeki etkilerinin belirlenmesi,
3   Nevrozların ve psikozların tanınması,
4   Ruhsal tedavi ve akıl sağlığını koruma yolları.
5   Ergenlerle psikolojik danışma yapabilme yeterliğinin kazanılması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Davranış bozukluğu kavramı ve tanı ölçütleri,
2 Bedensel değişikliklerin davranışlar ve duygular üzerindeki etkileri,
3 Ergenlerde davranış bozuklukları: Yeme bozuklukları,
4 Suçluluk, şiddet ve saldırganlık,
5 Karşıt olma ve karşı gelme bozukluğu,
6 Madde bağımlılığı,
7 İntihar ve intihar girişimleri,
8 Ara sınav+Ders
9 Öfke patlamaları, Cinsel uyum bozuklukları,
10 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite,
11 Nevrozlar,
12 Psikozlar,
13 Ruhsal tedavi,
14 Akıl sağlığını koruma yolları,
15 Final Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

DSM IV ( 1994 ).Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı , çev:Ertuğrul Köroğlu, Ankara: medikomat.

Geçtan, E. ( 1982). Çağdaş Yaşam ve Normal Dışı Davranışlar Ankara: Maya Yayıncılık.

Işık, E. ( 1996 ). Nevrozlar, Ankara: Kent Matbaa.

Kanfer,F.H. ve Arnold P. G.( 1986 ). Helping People Change, USA: Pergamon Pres Inc.

Kaplan, H.I. ve Benjamin J. Sadock ( 2004 ). Klinik Psikiyatri Çev: Ercan Abay, Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri.

Muuss, R. E. ( 1988 ). Theories of Adolescence, 5. Baskı, New York: Random House Inc.
Miezitis, S. ( 1992 ). Creating Alternatives to Depression in Our Schools, Hogrefe ve Huber Publishers, Seattle.

Thompson, C. ve Linda. B. R. (1992). Counseling Children, California, Brooks/ Cole Publishing Company.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1113351135
ÖK.2113351135
ÖK.3113351135
ÖK.4113351135
ÖK.5113351135