DERS ADI

: GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMADA ÇÖZÜM ODAKLI YAKLAŞIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6094 GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMADA ÇÖZÜM ODAKLI YAKLAŞIM SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin 21. yüzyılda okul psikolojik danışmanlığının yeni vizyonunu anlamaları ve bir psikolojik danışmanın okuldaki rollerini hakkında kapsamlı bilgi sahibi olarak okullarda güvenli destekleyici ve saygılı bir okul kültürü yaratabilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   21. yüzyılda okul psikolojik danışmanlığının yeni vizyonunu anlama
2   . Okullarda, okul psikolojik danışmanlarının rolleri hakında bilgi sahibi olmaları ve var olan bilgilerini geliştirmeleri,
3   Okullarda psiko-eğitim programları geliştirmeleri
4   Güvenli ve destekleyici bir okul kültürü oluşturabilmeleri hedeflenmektedir.
5   Psikolojik danışma tekniklerini ve kuramlarını okul ortamında kullanmaları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 21. yy da okul psikolojik danışmanlığının yeni vizyonu
2 21.yy da okullarda psikolojik danışma programları
3 Okullarda psikolojik danışma uygulamaları
4 Lider olarak okul psikolojik danışmanları
5 Konsultant olarak okul psikolojik danışmanları
6 Koordinatör, İş birlikçi ve kaynak yöneticisi olarak okul psikolojik danışmanları
7 Kapsamlı okul psikolojik danışmanlığı
8 çözüm odaklı yaklaşım ile ilgili ipuçları
9 Okullarda mesleki/kariyer gelişimi ile ilgili psiko-eğitim programları
10 Okullarda akademik gelişim ile ilgili psiko-eğitim programları
11 Okullarda kişisel/sosyal gelişim ile ilgili psiko-eğitim programları
12 Destekleyici ve güvenli bir okul kültürü yaratılmasında okul psikolojik danışmanının rolü
13 Okulda psikolojik danışmada vaka çalışmaları
14 sunum
15 sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dahir, C.A., Stone, C. (2012). The Transformed school counselor (2nd Ed.). USA: Brooks/Cole
Dimmitt, C.L., Carey, J.C., Hatch, P.A. (2007). Evidence-based school counseling: make a difference with data-driven practices. UK: Crovin Press
Golden, L.B., Henderson, P. (2007). Case studies in school counselinf. USA: Pearson.
Sciarra, D.T: (2003). School counseling: foundations and contemporary issues. USA: Brooks/Cole

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişinde anlatma, tartışma, ve vaka incelemesi gibi teknikler kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev
3 SNM Sunum
4 BNS BNS PR * 0.40 + ODV * 0.40 + SNM * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 2 3 6
Sunum Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Proje Hazırlama 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1111311511
ÖK.2111311511
ÖK.3111311511
ÖK.4111311511
ÖK.5111311511