DERS ADI

: İYİ OLUŞ VE RUH SAĞLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6067 İYİ OLUŞ VE RUH SAĞLIĞI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eğitimsel ortamlarda ve psikolojik danışma alanında iyi oluşu ve pozitif ruh sağlığını geliştirmeye yönelik ampirik temelli bilgileri ve becerileri arttırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İyi oluş ve pozitif ruh sağlığı kavramlarını tanıma
2   İyi oluşu geliştiren etmenleri anlama
3   İyi oluş ve ruh sağlığı ilişkisini kavrama
4   İyi oluşu ve pozitif ruh sağlığını arttırmaya yönelik müdahalelerini öğrenme
5   İyi oluşu ve pozitif ruh sağlığını arttırmaya yönelik müdahaleleri uygulama becerileri kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2 İyi oluşun tanımı
3 Pozitif ruh sağlığı
4 İyi oluşu etkileyen etmenler
5 İkili ruh sağlığı modeli
6 İyi oluşu ve pozitif ruh sağlığını arttırmaya yönelik ampirik temelli müdahaleler
7 İyi oluşu ve pozitif ruh sağlığını arttırmaya yönelik ampirik temelli müdahaleler
8 Eğitim ortamlarında iyi oluşu arttırma
9 Eğitim ortamlarında iyi oluşu arttırma
10 Psikolojik danışma alanında iyi oluşu arttırma
11 Psikolojik danışma alanında iyi oluşu arttırma
12 Psikolojik danışma alanında iyi oluşu arttırma
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
15 Ödev sunumları
16 Dönem sonu değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tantam, D. (2014). Emotional Well-being and Mental Health: A Guide for Counsellors & Psychotherapists. SAGE Publications.

Brown, J.S., Learmonth, A.M & Mackereth, C.J (2014). Promoting Public Mental Health and Well-being: Principles into Practice. Jessica Kingsley Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, rapor sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Uygulama 5 3 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
Ödev Hazırlama 4 10 40
Sunum Hazırlama 4 10 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1113315511
ÖK.2113315511
ÖK.3113315511
ÖK.4113315511
ÖK.5113315511