DERS ADI

: ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6047 ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

: Öğrencilerin ergenlerle danışma yaparken kullanılabilecekleri farklı teknik ve araçları öğrenmeleri ve ergenlik döneminde yaşanan güçküller ile ilgili bir bakış açısı geliştirmeleri bu dersin amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   21. yüzyılda okul psikolojik danışmanlığının yeni vizyonunu anlama,
2   Okullarda, okul psikolojik danışmanlarının rolleri hakında bilgi sahibi olmaları ve var olan bilgilerini geliştirmeleri,
3   Okullarda psiko-eğitim programları geliştirmeleri
4   Güvenli ve destekleyici bir okul kültürü oluşturabilmeleri hedeflenmektedir.
5   . Psikolojik danışma tekniklerini ve kuramlarını okul ortamında kullanmaları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 21. yy da okul psikolojik danışmanlığının yeni vizyonu
2 21.yy da okullarda psikolojik danışma programları
3 Okullarda psikolojik danışma uygulamaları
4 Lider olarak okul psikolojik danışmanları
5 Konsultant olarak okul psikolojik danışmanları
6 Koordinatör, İş birlikçi ve kaynak yöneticisi olarak okul psikolojik danışmanları
7 Kapsamlı okul psikolojik danışmanlığı
8 Ara sınav, tekrar, genel değerlendirme
9 Okullarda mesleki/kariyer gelişimi ile ilgili psiko-eğitim programları
10 Okullarda akademik gelişim ile ilgili psiko-eğitim programları
11 Okullarda kişisel/sosyal gelişim ile ilgili psiko-eğitim programları
12 Destekleyici ve güvenli bir okul kültürü yaratılmasında okul psikolojik danışmanının rolü
13 Okulda psikolojik danışmada vaka çalışmaları I
14 Okulda psikolojik danışmada vaka çalışmaları II
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dahir, C.A., Stone, C. (2012). The Transformed school counselor (2nd Ed.). USA: Brooks/Cole
Dimmitt, C.L., Carey, J.C., Hatch, P.A. (2007). Evidence-based school counseling: make a difference with data-driven practices. UK: Crovin Press
Golden, L.B., Henderson, P. (2007). Case studies in school counselinf. USA: Pearson.
Sciarra, D.T: (2003). School counseling: foundations and contemporary issues. USA: Brooks/Cole

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişinde anlatma, tartışma, ve vaka incelemesi gibi teknikler kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YYC YyiçiÇalışma
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 3 15 45
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1515555555
ÖK.2515555555
ÖK.3515555555
ÖK.4515555555
ÖK.5515555555