DERS ADI

: REHABİLİTASYON DANIŞMANLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5569 REHABİLİTASYON DANIŞMANLIĞI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FERDA AYSAN

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerin bireylerin rehabilite edilmesine ilişkin gereksinimlerini belirleyip uygun sağaltım modelleri geliştirmeleri ve psikolojik danışma sürecinde kullanacakları ilgili yardım becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rehabilitasyon gereksinimlerine ilişkin bilişsel ve duyuşsal kavramları kavrama
2   Çeşitli sağlık sorunlarına ilişkin biyo psiko-sosyal etkileri bilme
3   Rehabilitasyon danışmanlığında farklı yaş gruplarına ilişkin dinamikleri belirleme
4   Rehabilitasyon danışmanlığında eklektik yaklaşımı kullanmayı bilme
5   Etik mesleki sorumlulukların bilincine varma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rehabilitasyon danışmanlığı ve nöropsikoloji
2 Ağrı sağaltımında bilişsel davranışçı modeller Kronik ağrı
3 Geriatrik rehabilitasyon
4 Rehabilitasyon sürecinde değerlendirme
5 Bilişsel rehabilitasyon.
6 Uğraşı sağaltımı.
7 Spritüel yaklaşımlar ve rehabilitasyon
8 Ara sınav
9 Kadınlarda engellilik ve Engelli olmanın sosyal psikolojisi
10 İşle ilgili yaralanma ve engellilik durumuyla ilgili önleme,değerlendirme ve yönetme
11 Pozitif psikolojinin rehabilitasyon psikolojisine uygulanması.
12 Rehabilitasyon danışmanlığında etik sorunlar
13 Rehabilitasyon ekibi, Rehabilitasyon danışmanının yeterlilikleri
14 Olgu sunumları ve genel değerlendirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar
Frank,R.G.,Rosenthal,M.,& Caplan,B.(2010).Handbook of rehablitation. (2nd ed.).Washington,DC.: American Psychological Association.
Parker,R.M.Szymanski,E.M.,&Patterson,J.B.(Eds.)(2004),Rehabilitation Counseling: Basics and beyond(4th ed.)Austin,Tx:ProEd.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Seminer sunumları ve olgu sunumlarını değerlendirme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferda.aysan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13155555555
ÖK.23155555555
ÖK.33155555555
ÖK.43155555555
ÖK.53155555555