DERS ADI

: SUÇLULARLA PSİKOLOJİK DANIŞMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5557 SUÇLULARLA PSİKOLOJİK DANIŞMA SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencilere suçlularla psikolojik danışmanın nasıl yapılacağını kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Suç ve suçluluk kavramları ve ilgili araştırmaları öğrenme,
2   Suçlunun kişilik özelliklerini analiz edebilme,
3   Suçluluğu artıran faktörleri (alkol, uyuşturucu v.b.), suçlunun aile çevresi ve özelliklerini tanıma ve suçluluğu açıklayan kuramlar hakkında görüş kazanma,
4   Suçlularla psikolojik danışma yapabilme yeterliliği kazanma,
5   Suçlunun yeniden eğitimi ve topluma kazandırılmasına yardım edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Suç , suçluluk ve suçlu çocuk kavramları,
2 Suçluluğu inceleyen araştırmalar
3 Suçlunun kişiliği,
4 Damgalanma ve etkileri
5 Psikolojik faktörler ve suç ilişkisi,
6 Akıl hastalıkları ve suç ilişkisi,
7 Psikanalitik ve psikiyatrik görüş,
8 Arasınav
9 Saldırganlık ve şiddetin kökeni,
10 Suçluluk ve medya, Suçlunun aile çevresi ve özellikleri,
11 Suçlularla bireysel psikolojik danışma grup danışmanlığı
12 Suçlularla grup danışmanlığı
13 Suçluluğu artıran faktörler (alkol, uyuşturucu v.b.),
14 Suçlunun yeniden eğitimi ve topluma kazandırılması.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çocuk Suçluluğu ve Çocuk Mahkemeleri Sempozyumu (1983), Ankara:
A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No.130
Dönmezer, S.(1984). Kriminoloji 7. Baskı, İstanbul:Filiz Kitabevi,
Evrim, S. (1970 ) Psikolojik Açıdan Suçluluk Sorunu ve Psiko- Sosyolojik İzahı Denemesi, İstanbul:İstanbul Üniversitesi E. F.Yayınları No.1591.
Kanfer,F.H. ve Arnold P. G.( 1986 ), Helping People Change, USA: Pergamon Pres Inc.
Mordock, J. B. (1994 ). Counseling The Defiant Child. Crossroad, New York.
Onur, E. ( 1981)Suçlu Çocuklara Uygulanan Yaptırımlar ( Ders Notları ), Ankara:
A.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Araştırmaları Merkezi,
Thompson, C. ve Linda .B. R. (1992), Counseling Children, California, Brooks/ Cole Publishing Company
Yavuzer, H.(1990), Çocuk ve Suç, Remzi Kitabevi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

oru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suheda.ozben@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13153533334
ÖK.23153533334
ÖK.33153533334
ÖK.43153533334
ÖK.53153533334