DERS ADI

: EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ETKİNLİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5538 EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ETKİNLİKLERİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RENGİN KARACA

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Çoklu zeka kuramı ve uygulamasının öğrenciler tarafından öğrenilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çoklu zeka kuramının temel özelliklerini anlama
2   Sınıf ortamını çoklu zekaya göre düzenleyebilme
3   Öğrencilerin zekalarını sınıflandırabilme
4   Farklı zekaları kullanarak sınıfta disiplini sağlama
5   Farklı zekaları kullanarak sınıf kurallarını öğretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çoklu zeka kuramının temel özellikleri.
2 Çoklu zeka kuramına göre öğrenim yöntemleri.
3 Öğrenciyi çoklu zeka kuramıyla tanıştırmak.
4 Çoklu zeka kuramına göre eğitim ile klasik eğitimin kıyaslanması.
5 Öğrencilere çoklu zekaya göre öğretmenin sekiz yolu.
6 Öğrencilere çoklu zekaya göre öğretmenin sekiz yolu.
7 Çoklu zekaya göre öğretme stratejileri.
8 Ara sınav
9 Sınıf ortamını çoklu zekaya göre düzenlemek.
10 Öğrenme Ortamları.
11 Sınıfta zeka tiplerine göre sessizliği sağlamak.
12 Sınıfta zeka tiplerine göre sınıf kurallarını öğretmek
13 Sınıfta zeka tiplerine göre disiplini sağlamak.
14 Davranış düzenlemek için çoklu zeka stratejileri.
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Eğitim Psikolojisi ve Çoklu Zeka Kuramı Prof. Dr. Rengin Akboy, Armstorg, T. (2000), Multiple Intelligences

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödev ve sunum hazırlama, anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14255555355
ÖK.24255555355
ÖK.34255555355
ÖK.44255555355
ÖK.54255555355